Creative Lead Generation bezorgt bedrijven ‘leads’ die van hun merk houden

Rotterdam, 20 november 2018 – De klant die je eeuwig trouw blijft, doorvertelt wat voor een geweldig bedrijf je hebt en die samen met andere tevreden klanten ook nog eens zorgt voor meer omzet en winst! Daar moet de nieuwe Creative Lead Generation-aanpak van NOSUCH voor gaan zorgen. Deze effectieve, integrale aanpak voor bedrijven en organisaties, bundelt de kracht van branding, content en IT om meer klanten en uiteindelijk ‘duurzame fans’ te genereren. Het Rotterdamse bureau onderscheidt zich van traditionele creatieve bureaus en gespecialiseerde leadgeneratie-bedrijven door haar visie op leadgeneratie. “Creative Lead Generation zien wij als een prachtig samenspel, waarbij het geheel veel meer is dan de som der delen. Ten eerste richten wij ons op de kracht van het merk. Ten tweede op de kwaliteit van het verhaal en ten derde op de techniek die de juiste data verzamelt om de geïmplementeerde software optimaal te laten renderen”, aldus Teus Baars, directeur van NOSUCH.
Baars ziet dat andere bureaus bij lead generation slechts een onderdeel van het geheel kunnen aanbieden. “Ook bij grote multinationals waar wij voor werken, zien we dat terug”, zegt Baars. Hij constateert verder dat veel reclamebureaus zich vaak alleen op de eerste (awareness)fase in het ‘leadtraject’ van de totale customer journey richten. “Bij Sales, de laatste fase, houden hun inspanningen meestal op. Niet bij ons. Wij pakken het hele traject van A tot Z aan, waarbij we de regierol nemen. We hebben daartoe alle kennis en capaciteit in huis. We zien in de praktijk dat kleine bureaus er geen organisatie voor hebben en bij grote bedrijven ontbreekt het aan capaciteit. Wij geloven in een bundeling van krachten in één organisatie.”
Inspelen op marketinguitdagingen door leads die passen bij bedrijven
Nieuwe klanten genereren is één, maar zorgen dat ze bij je blijven is een ander verhaal. Volgens Baars is Creative Lead Generation erop gericht om ‘echt betrokken klanten te genereren die van jouw merk houden’. “Dit doen we door eerst zelf te begrijpen wat het merk van bedrijven uniek maakt en passen dit vervolgens toe in de combinatie van branding, content en IT. Wij gaan op zoek naar leads die passen bij bedrijven en die de potentie hebben om uit te groeien tot een duurzame relatie. Wij kennen het landschap als geen ander en kunnen bedrijven daarin adviseren en sturen. Dat is geen overbodige luxe. Kleine en grote bedrijven hebben te maken met een enorme marketinguitdaging door kortetermijndoelstellingen, conversiedenken, dataoverload, verschillende budgetpotjes en gebrekkige communicatie. Hierdoor is het verkoopproces niet altijd optimaal ingericht. Dat kan dus anders én beter. Mede daartoe hebben we een handige aanpak* ontwikkeld dat bedrijven antwoord geeft op de vraag ‘hoe creëer je leads die van je merk houden’?”
*Zie bijgevoegde infographic
Loyale klanten zijn de beste ambassadeurs
Auteur, innovatie-expert, internationale keynotespeaker en Partner bij nexxworks, Rik Vera*, ziet een verschuiving in de machtsverhoudingen en een noodzaak om klanten ‘anders’ te benaderen. “Klanten zijn de baas. Als ze niet tevreden zijn over de relatie met een bedrijf hebben ze deze in een paar muisklikken opgezegd. Klantrelaties lopen en liepen normaliter via de salesafdeling, maar vandaag de dag hebben potentiële klanten online al hun research gedaan, nog voordat ze met een salesmedewerker in contact zijn geweest. Sales is bovendien een duur en tijdrovend proces. Daarom is Creative Lead Generation zo belangrijk. Die betrekt klanten vanaf het allereerste moment bij het bedrijf/merk. Klanten die loyaal zijn, leveren een hoog rendement op en kunnen fans worden die bedrijven promoten in de markt. Loyale klanten zijn de beste ambassadeurs. Daarbij draait het om het vertellen van een goed uniek verhaal en het verkondigen van de juiste boodschap. Bedrijven doen er goed aan om gebruik te maken van de kracht van hun verhaal en hun merk. Daar worden ze blij van!”
*Rik Vera is een van de sprekers tijdens de door NOSUCH georganiseerde Creative Lead Generation-lunchsessie in de Kuip in Rotterdam op 22 november van 11.30 tot 15.00 uur.
Bijschrift bij infographic:
NOSUCH heeft een handige aanpak met acht tips ontwikkeld die grote en kleine bedrijven antwoord geeft op de vraag ‘hoe creëer je leads die van je merk houden’?
Over NOSUCH
NOSUCH is opgericht in 2001 en is uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke creatieve bureaus in Nederland. Met een team van topcreatieven zorgt NOSUCH dagelijks voor creatieve leadgeneraties die ‘van jouw merk houden’. Daarnaast verzorgt het de meest uiteenlopende content voor de meest verschillende organisaties. Van klein MKB tot corporates. Lokaal, nationaal en internationaal. NOSUCH ontwikkelt logo’s, huisstijlen, campagnes, presentaties, visual identities, package design, apps, video’s, (3D)-animaties, websites, magazines, EDM’s, contentplatforms, events, strategieën, social content etc. NOSUCH werkt op projectbasis, maar richt het liefst in nauwe samenwerking complete customer journeys in – ‘we make you look good into the whole process’. NOSUCH is een nieuwsgierige, doortastende, open en transparante organisatie die door zijn houding en service altijd zeer gewaardeerd is bij zijn klanten.Het bureau telt 50 professionals.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.