Geplaatst door Traffic Family

Zo creëer je een betrouwbaar ogende website

Wanneer je een eigen onderneming hebt, is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat je een goede website hebt. Een betrouwbaar ogende website vergroot de kans op nieuwe klanten. Een domeinnaam check is daarom ontzettend belangrijk. Met deze tips creëer je een betrouwbaar ogende website.

Mooie lay out

Je kent het vast wel: soms kom je op een website terecht met een lay-out uit de vroege jaren 2000. Je vraagt je af of dit bedrijf überhaupt nog wel bestaat en zo ja: of het te vertrouwen is. Een professioneel ogende lay-out is daarom ontzettend belangrijk. Je kunt dit zelf doen met standaard templates, maar je bent eigenlijk het meest professioneel bezig wanneer je dit uitbesteed aan een webdeveloper.

Klantbeoordelingen

Op jouw website biedt jij natuurlijk producten of diensten aan. Mensen vragen zich natuurlijk af wat de kwaliteit is van deze producten of diensten. Het kan daarom de betrouwbaarheid van je website vergroten als je reviews van klanten plaatst. Doe dit met een link naar een onafhankelijke website. Zo kun je op jouw website gemakkelijk positieve reviews via Trustpilot plaatsen. Zo weten mensen zeker dat het gaat om echte reviews en niet om iets wat jij zelf opgeschreven hebt.

Bedrijfsinformatie

Het klinkt misschien een beetje als een open deur, maar het is belangrijk om voldoende bedrijfsinformatie op jouw website te plaatsen. Wie zijn jullie, wat doen jullie, wat is jullie missie en visie? Wanneer is het bedrijf opgericht en waar zijn jullie tegenwoordig gevestigd? Vul deze bedrijfsinformatie aan met voldoende foto’s. Bijvoorbeeld van het bedrijfspand, het team en de geleverde producten of diensten. Hoe meer bewijs dat jullie een echt bedrijf zijn, hoe betrouwbaarder de website eruitziet en hoe aanlokkelijker het wordt om bij jullie iets te kopen of een dienst af te nemen.

Certificeringen

Tot slot bestaan er verschillende certificeringen die jouw website betrouwbaar doen ogen. Het hangt een beetje af van het type onderneming dat jij hebt welke certificeringen interessant zijn voor op jouw website. Als je een webshop hebt, is het bijvoorbeeld een goed idee om een Thuiswinkelwaarborg keurmerk te hebben. Ook is het een slim idee om logo’s van betalingspartners te plaatsen. Certificeringen en keurmerken laten zien dat jij samenwerkt met betrouwbare partners en dat maakt jou als ondernemer ook ineens weer een stuk betrouwbaarder, waardoor potentiële nieuwe klanten zich sneller veilig genoeg voelen om met jou en jouw onderneming in zee te gaan.