Industry Wire

Geplaatst door team5pm

Croma kiest team5pm als social bureau voor 2025

team5pm gaat aan de slag als het nieuwe social bureau van Croma (onderdeel van Flora Food Group). Het nostalgische merk, met een rijke geschiedenis en een loyaal ouder publiek, merkt veranderingen in het eetgedrag van jongere generaties. Dit benadrukt de noodzaak om beter aan te sluiten bij deze jongere consument.

Met team5pm als partner wil Croma haar merkbekendheid en -voorkeur opbouwen bij consumenten van 25-40 jaar. Het bureau gaat helpen met een consistente online aanwezigheid, met een bijzondere focus op TikTok en video content.

Met hun data-gedreven aanpak bracht team5pm onbenutte kansen in de FMCG-sector aan het licht, wat Croma overtuigde en leidde tot de samenwerking.

“De combinatie van data en creativiteit die team5pm biedt, spreekt ons enorm aan. We geloven dat deze aanpak precies is wat we nodig hebben om content te creëren die perfect inspeelt op de behoeften van onze doelgroep en ons onderscheidt van de concurrentie,” zegt Fleur van den Brink, Sr. Brand Manager van Croma.

De samenwerking ging in december 2024 van start met het ontwikkelen van een strategie en wordt opgevolgd door maandelijkse videoproducties. team5pm zal het gehele proces beheren – van concept- en content creatie tot community-management – ondersteund door hun eigen social SEO-tool topictree.

“Croma is een merk met een bijzonder erfgoed, en we zijn trots om hun partner te zijn in het bereiken van jongere doelgroepen,” zegt Lorenz de Valk, Client Service Director bij team5pm. “Net als velen ben ik opgegroeid met Croma in de keuken van mijn grootouders, dus het voelt heel speciaal om dit iconische merk te helpen verbinden met een nieuwe generatie.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht