Geplaatst door Das Buro

Das Buro Rotterdam ontvangt een Red Dot Award voor de visuele identiteit van Mezz

Afgelopen maand zijn de winnaars van de Red Dot awards 2017 bekend gemaakt. Een internationale jury bestaande uit 24 experts uit de design- en communicatiewereld beoordeelde in de voorafgaande dagen ruim 8.000 inzendingen van deelnemers uit meer dan 50 verschillende landen. Das Buro uit Rotterdam is door de jury geselecteerd als winnaar van een Red Dot Award: Communication Design 2017 voor de rebranding van poppodium Mezz in Breda. Met deze prijs onderstreept de jury de hoge mate van creativiteit en het innovatieve ontwerp van Das Buro.

Ruim een jaar geleden is Das Buro door de directie van Mezz gevraagd voor een rebranding van het Bredase poppodium. Na een intensief traject waarbij nauw is samengewerkt met de directie, medewerkers en vrijwilligers is een nieuwe identiteit ontwikkeld die is vertaald naar een logo, huisstijl, website, merchandise, campagnes en communicatiemiddelen. Een belangrijk onderdeel van het rebranding-traject was het betrekken van de hele organisatie bij de veranderingen. Voor deze manier van werken won Das Buro eerder dit jaar al met Luxor Theater Rotterdam een Cultuurmarketing Award.

Op 27 oktober worden tijdens het Red Dot Gala in het Konzerthaus in Berlijn de awards uitgereikt en zullen alle prijswinnaars samenkomen om hun succes te vieren. Aansluitend zullen alle winnende projecten te zien zijn op de exclusieve ‘Design on Stage’ tentoonstelling in het Ewerk in Berlijn.

Het project wordt gepubliceerd in het ‘International Yearbook Communication Design 2017/2018’ dat vanaf 14 november beschikbaar is. Het is ook te bekijken op de website van Das Buro:
Mezz – Das Buro