Geplaatst door Databricks

Databricks Ventures introduceert het AI Fund

Amsterdam, 23 mei 2024 – Databricks Ventures kondigt de lancering van het Databricks AI Fund aan. Dit is het tweede investeringsfonds van Databricks Ventures en richt zich op het versterken van het AI-ecosysteem. Sinds de oprichting van het eerste Lakehouse Fund heeft Databricks Ventures in meer dan 25 startups geïnvesteerd. Deze investeringen hebben bijgedragen aan een sterker ecosysteem en eersteklas productervaring voor gezamenlijke klanten.

Het nieuwe AI Fund is opgericht om de snelle groei en transformatie in het AI-ecosysteem te ondersteunen. De focus ligt op innovatieve startups die AI op vernieuwende manieren inzetten die aansluiten bij de visie van een open ecosysteem.

Sinds vorig najaar heeft Databricks Ventures investeringen aangekondigd in zes AI-gerichte bedrijven: Anomalo, Cleanlab, Glean, Mistral AI, Perplexity en Unstructured. Dit heeft geresulteerd in nauwe samenwerkingen en integraties binnen de AI waardeketen. Databricks Ventures blijft zich inzetten om een nieuw tijdperk van AI te ondersteunen en helpt bij het opbouwen van een sterk en gedifferentieerd ecosysteem rondom het Databricks platform.