Geplaatst door Daydeal.nl

DayDeal lanceert kortingssite voor ‘echte’ vrienden

Groot netwerk
DayDeal heeft een groot netwerk van partners die de DayDeals onder aandacht brengen van vele volgers. Kopers delen de deal met hun vrienden omdat de kans zo groter is dat zij de deal gratis krijgen. Op deze manier verspreiden vrienden de deals uit hun regio onder elkaar zodat zij samen de beleving aan kunnen gaan.
Daarnaast heeft DayDeal een oplossing voor het nog niet erkende probleem van vele kortingssites: terugkerende klanten. DayDeal werkt al geruime tijd hard aan het concept waarbij er daadwerkelijk terugkerende klanten opgebouwd kunnen worden. Wat dat precies is wil zij nog niet verklappen: “Binnenkort volgt daar meer over. We gaan er ieder geval voor zorgen dat we, nadat de deal online is geweest, het MKB gaan helpen met terugkerende klanten”, aldus Massimo Gagliotti van DayDeal.
Lokale markt
DayDeal heeft via Allebedrijvenin.nl al een groot deel van het MKB achter zich. Veel bedrijven zijn klaar om de lokale markt te benaderen en daar terugkerende klanten uit te halen. Natuurlijk moeten er hoge kortingen worden weggegeven, maar het is van groot belang daarna ook nog iets met deze klanten te doen. De marketingafdeling van DayDeal heeft voor en na de lopende deal meerdere malen contact met het bedrijf om hen te adviseren over ROI: op wat voor manier kunnen zij die klanten nog eens terugzien in de zaak of hen aan het bedrijf verbinden?
Is Nederland klaar voor nog een kortingssite?
Naast onder andere Groupon en Groupdeal is het belangrijk om de trends te volgen en te zien waar het mis gaat. In dit geval is dat bij de terugkerende klant. DayDeal gaat het MKB daarbij helpen. “Kopers van dergelijke kortingssites mogen dan vaak wel koopjesjagers zijn, ook zij willen graag goed geholpen worden. Zij komen sneller terug als zij netjes geholpen zijn of nog eens een aanbieding van het bedrijf ontvangen”, aldus Massimo Gagliotti.
Cijfers
Er hebben zich tot nu toe al meer dan 600 bedrijven aangemeld die graag een DayDeal willen plaatsen. Aan de gebruikelijke kwaliteitscontrole van DayDeal heeft al een aantal bedrijven voldaan. De deals van deze bedrijven zijn vanaf maandag 20 juni 2011 te vinden in diverse regio’s op www.daydeal.nl.