Geplaatst door Epicenter

DEARhealth en Norvell Jefferson kiezen voor digitale innovatie huis Epicenter

Californische health-tech startup en internationaal creatief bureau trekken naar Amsterdam

Het digitale innovatie huis Epicenter Amsterdam heeft twee nieuwe leden: DEARhealth en Norvell Jefferson. De health-tech startup uit Los Angeles maakt de zorg efficiënter door middel van AI. Norvell Jefferson is een creatief agency met vestigingen in Antwerpen en Boston. Met de komst van deze twee nieuwe bedrijven, telt Epicenter Amsterdam inmiddels 1200 leden. Bedrijven die al deel uitmaken van het ecosysteem van Epicenter zijn onder meer: Ledger Leopard, Antler, Wasteless, TechleapNL, SingularityU Benelux, DFFRNT Media van Winston Gerschtanowitz en Dutch Founders Fund.

Platform voor verbinding en snelle groei

Epicenter is een Scandinavisch concept, waarbij innovatie, kennisdeling en verbinding centraal staan. Het digitale innovatie huis faciliteert snelle groei van zakelijke innovators, scale-ups en ondernemers. Douwe Dirks, Country Manager van Epicenter Amsterdam: “Hoe meer divers onze community is, hoe meer kruisbestuiving we mogelijk kunnen maken. We zoeken continu naar manieren om onze huurders en leden verder te brengen. Dat lukt ons nog beter, nu ook een Amerikaanse health-tech startup en internationaal creatief bureau voor Epicenter kiezen. Door zo’n breed scala aan diensten en oplossingen te herbergen, kunnen we de groei van bedrijven helpen versnellen.”

Innovatieve zorgoplossing gebruikt community

DEARhealth wist deze zomer zes miljoen euro aan financiering op te halen, onder meer bij Philips. Prof. dr. Daniel Hommes, CEO en oprichter van DEARhealth: “Met deze investering kunnen we onze AI-gestuurde technologie doorontwikkelen en valideren. DEARhealth maakt het mogelijk om de patiënt weg te navigeren van eventuele risico’s, wat gezondheidswinst en lagere zorgkosten oplevert. Na eerste successen in UCLA (US), zijn we onze oplossing aan het doorontwikkelen en aan het testen in Europese ziekenhuizen. Dit doen we vanuit ons Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Epicenter is een bruisende locatie, waar de kennis en kunde van de leden ingezet wordt om startende ondernemingen verder te helpen. Dat helpt ons onze groei te versnellen.”

Een nieuw creatief bureau: providing imagination around your needs

Imagination around your needs. Dat is één van de kernwaarden van creative agency Norvell Jefferson. Norvell Jefferson draagt zorg voor zowel concept en strategie, als productie en activatie. Dit doen ze voor grote internationale merken, daan Heineken, DSM, Bose, Cargill, Olympus en ook corporates, zoals Johnson & Johnson, in de healthcare sector. Jurriaan Eversdijk, Creative Director: “Het start met een goed idee. Maar alleen een goed idee voegt geen waarde toe. Wij slaan de verbinding tussen de doelstelling van de klant, het opzetten van het verhaal, en dat uitvoeren en activeren in de markt. We bevinden ons op het snijvlak van creativiteit, vakmanschap en technologie. We beschouwen het als onze missie om met ons verbeeldend vermogen de mensen om ons heen te inspireren, en met gezamenlijke creativiteit de wereld te veranderen. Diezelfde missie herkennen we in de uitgangspunten van Epicenter, dat maakt het dus een prima match!”

Over Epicenter

Epicenter Amsterdam is het eerste digitale innovatiehuis in Nederland. Een creatieve ontmoetingsplek voor snel-groeiende digitale bedrijven en grote bedrijven die willen samenwerken, ontwikkelen en hun digitale business willen uitwisselen. Epicenter is tevens een plek voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van de digitale transformatie en nieuwe digitale technologieën in al zijn vormen. Epicenter heeft 6000 members en 500 member bedrijven en is gevestigd in Stockholm, Amsterdam, Oslo en Helsinki.