Geplaatst door RTB House

Deep learning nu motor voor alle campagnes RTB House

Amsterdam, 26 oktober 2017 – RTB House, wereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, heeft nieuwe algoritmes geïmplementeerd om click-through-rates (CTR’s) uiterst nauwkeurig te voorspellen. RTB House maakt daarvoor als een van de eerste retargeters op grote schaal gebruik van deep learning, een van de meest veelbelovende onderdelen van kunstmatige intelligentie (AI). Met de nieuwe algoritmes worden nu alle campagnes van RTB House door deep learning gedreven.

Een CTR is het aantal keer dat op een banner wordt geklikt, afgezet tegen het aantal impressies. CTR is een van de meest gebruikte metrics om het succes van een campagne te bepalen. Met de nieuwe algoritmes van RTB House is het mogelijk om op basis van activiteiten in het verleden voorspellingen over gebruikersgedrag te doen. Met deep learning- technologie, dat geïnspireerd is op de biologische neuronen in onze hersenen, is het mogelijk betrouwbaardere, rijkere en automatisch te interpreteren gebruikersprofielen aan te maken met betrekking tot kooppotentie. Zonder dat daar ook maar enige menselijke handeling aan te pas komt.

In de praktijk komt het erop neer dat klanten van RTB House advertentiekliks nauwkeuriger kunnen voorspellen en met hetzelfde budget 16,5 procent meer kliks kunnen genereren. Daarnaast kunnen ze een toename van tot wel 29 procent realiseren voor de totale prestatie van hun retargeting-activiteiten dankzij innovatieve algoritmes voor betere conversierates en voorspelling van conversiewaardes. Campagnes die gebruikmaken van aanbevelingen op basis van deep learning, behalen bovendien een productselectie-efficiëntie die tot 41 procent hoger is dan die van campagnes die deze methode niet inzetten.

“We hebben anderhalf jaar aan deze innovaties gewerkt en geleidelijk upgrades toegepast op onze oplossing”, zegt Bartłomiej Romański, Chief Technology Officer van RTB House. “Doordat nu honderd procent van onze algoritmes een deep learning-component bevatten, kunnen we beter tegemoetkomen aan de wensen van verschillende sectoren, waaronder de reisbranche. Daar moeten enorm veel verschillende metrics in overweging worden genomen, en ze hebben te maken met dynamische aankooppatronen die moeilijk te voorspellen zijn. In zulke gevallen helpen algoritmes op basis van deep learning om beter in te spelen op behoeftes van gebruikers en zijn ze veel effectiever dan traditionele methodes die worden toegepast bij retargeting.”

RTB House is een van de weinige bedrijven ter wereld, die zijn eigen technologie ontwikkelde en implementeerde voor het aankopen van advertenties in het RTB-model (realtime bidding), een oplossing waarin gebruikers deelnemen aan realtime veilingen voor advertentieruimte. Dit is de vierde keer dat RTB House een grote deep learning-methode implementeert.

Over RTB House

RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep learning-algoritmes aangedreven advertentie-inkoop-engine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.

RTB House is opgericht in 2012 en draait meer dan duizend campagnes voor bedrijven in meer dan veertig verschillende markten in Europa, Latijns-Amerika, de Asia-Pacific-regio, het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan tweehonderd professionals en is groeiende. Ga voor meer informatie naar www.rtbhouse.com.