Geplaatst door Deloitte

Deloitte en Singularity University breiden samenwerking uit

Rotterdam, 21 juli 2017 – Singularity University (SU) en Deloitte kondigden onlangs een vernieuwing en uitbreiding van hun vierjarige samenwerking aan. Een alliantie met als doel innovatiekansen te bieden aan ondernemers en grote organisaties. Met het bundelen van hun expertise, bieden Deloitte en Singularity University educatie aan organisaties op het gebied van de disruptieve impact van exponentiele technologieën en helpen zij hen met het versnellen van hun transformation journeys om zo exponentiële kansen te grijpen.

De samenwerking heeft impact op vele gebieden. Zo is Deloitte de belangrijkste consultancy sponsor van de SU Exponential Summit Series en van de International Summits die worden gegeven in Australië, Canada, Chili, Duitsland, India, Italië, Japan, Mexico, Zuid-Afrika en Nederland.

Deloitte Nederland is partner van SingularityU The Netherlands (SU NL) sinds de opening in de zomer van 2016 door koningin Máxima. Samen delen zij het doel de snelheid van innovatie in Nederland en de rest van Europa te verhogen. SingularityU The Netherlands is de eerste tak van SU buiten de Verenigde Staten en Deloitte heeft een sleutelrol gespeeld om SU naar Nederland te halen. Met het ingaan van het tweede jaar van het driejarige partnerschap, breiden Deloitte en SU NL hun samenwerking verder uit.

Een gezamenlijke missie

“Deloitte is trots op zijn sleutelrol als partner van SU NL. In onze samenwerking met SU NL bundelen we onze krachten om samen aan een sterk en innovatief Nederland te bouwen. Onze samenwerking heeft vanaf het begin een grote impact gemaakt en deze zal Deloitte de komende jaren blijven helpen bij het vervullen van onze purpose ‘to make an impact on our clients, people and society’. SU NL en Deloitte delen de missie om organisaties te helpen groeikansen te herkennen en te omarmen. Zo kunnen organisaties zich onderscheiden in tijden van fundamentele disruptie, terwijl ze een positieve impact maken op de samenleving”, aldus Peter Bommel, CEO van Deloitte.

Verdere uitbreiding

Deloitte helpt organisaties te versnellen met programma’s die de inspiratie van SU koppelen aan concrete voorbeelden van start-ups, scale-ups en corporates die al succesvol zijn in de omgang met nieuwe kansen en deze te vertalen naar kansen voor corporates zelf.

Daarnaast is SU NL betrokken bij opleidingen voor Deloitte medewerkers en is Deloitte partner van de SingularityU The Netherlands Summit 2017 die plaatsvindt op 20 en 21 november.

“SU NL heeft een geweldig eerste jaar achter de rug met dank aan onze partners. Het is daarom goed nieuws voor de hele innovatiegemeenschap dat Deloitte zijn alliantie met de Singularity University heeft vernieuwd”, zegt Diederick Croese, CEO en mede-oprichter van SingularityU NL. “Samen hebben wij de technische expertise, wereldwijde netwerken, zakelijke kennis en toekomstvisie om organisaties van elke omvang te helpen innoveren en exponentieel te laten groeien.”