Geplaatst door Deposit Solution

Deposit Solutions breidt uit naar de Verenigde Staten na overschrijding grens van 10 miljard euro aan spaargelden via Europese B2C-kanalen

Amsterdam, 20 november 2018 – Deposit Solutions, pionier op het gebied van online banking en een toonaangevend internationaal platform voor spaarproducten, breidt uit naar de Verenigde Staten. De internationale uitbreiding volgt op het overschrijden van de grens van 10 miljard euro aan spaargelden via de eigen B2C-verkooppunten ZINSPILOT en Savedo.

De internationale uitbreiding volgt op een periode van recordgroei waarbij de omvang van spaargelden in een jaar tijd meer dan verdriedubbelde. Meer dan 170.000 klanten openden accounts bij ZINSPILOT en Savedo, de awardwinnende B2C-merken van Deposit Solutions. In datzelfde tijdsbestek groeide ook de core-B2B-business van het bedrijf en sloten meer dan tachtig banken zich aan bij Deposit Solutions, waaronder bekende financiële instellingen als Deutsche Bank en FFB van Fidelity.

Het bedrijf voltooide onlangs een investeringsronde van 100 miljoen dollar. Die investering werd gedaan door private equity-firma’s Virtuvian Partners en Kinnevik, alsook door bestaande stakeholders, in een transactie die de waarde van het bedrijf vaststelde op 500 miljoen dollar.

Philipp von Girsewald is door Deposit Solutions aangesteld als CEO USA. Hij zal leidinggeven aan de uitbreiding van het bedrijf naar de Amerikaanse spaarmarkt, die 12 biljoen dollar waard is. Voorafgaand aan zijn nieuwe functie bij Deposit Solutions bekleedde Von Girsewald diverse seniorfuncties bij Deutsche Bank, onder meer als Global Head of Regulatory Strategy.

image

Het open banking-platform van Deposit Solutions transformeert de waardeketen in de depositomarkt, met gunstige gevolgen voor zowel banken als spaarders. Banken die op zoek zijn naar depositofinanciering, profiteren van het unieke Banking-as-a-Service-model van Deposit Solutions. Zij sluiten zich aan bij het platform en krijgen toegang tot depositofinanciering van klanten van andere points-of-sales in verschillende markten, zonder dat ze daarvoor hun eigen deposito-infrastructuur hoeven op te zetten en te runnen. Als onderdeel van de service runt Deposit Solutions daarnaast zijn eigen points-of-sale ZINSPILOT en Savedo, die het depositoaanbod van de partnerbanken direct aanbieden aan particuliere spaarders. Evenwel zijn banken en andere financiële points-of-sales die hun eigen klanten een aantrekkelijk aanbod van spaarproducten willen bieden, in staat het platform te integreren met het eigen ecosysteem. Op die manier bieden ze klanten ook externe depositoproducten met het behoud van hun bestaande klantrelatie.

Tim Sievers, CEO en oprichter van Deposit Solutions: “We hebben de introductie op de Amerikaanse markt een jaar lang uitgebreid voorbereid en ik ben blij dat we de overeenkomst met de eerste partnerbank voor ons Amerikaanse platform kunnen gebruiken om deze belangrijke stap aan te kondigen. De uitbreiding naar de Verenigde Staten is een van de mijlpalen, die deel uitmaakt van ons doel om onze open banking-technologie neer te zetten als de nieuwe industriestandaard voor de internationale spaardepositomarkt; een markt die 50 biljoen Amerikaanse dollar waard is.”

Over Deposit Solutions
Deposit Solutions is een internationaal gerenommeerd fintechbedrijf en het open banking-platform voor deposito’s. Zijn eigen open banking-technologie biedt een infrastructuur voor de internationale depositomarkt van 50 biljoen dollar, waarvan zowel banken als spaarders profiteren. Deposit Solutions brengt momenteel al meer dan zeventig banken in zestien verschillende landen in verbinding.

Bovendien heeft het bedrijf eigen B2C-verkooppunten (ZINSPILOT en Savedo) die geselecteerde depositoproducten van haar partners rechtstreeks naar spaarders brengen. Deposit Solutions werd in 2011 opgericht door Tim Sievers en heeft momenteel 250 mensen in dienst. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hamburg, met additionele kantoren in Londen, Zürich en Berlijn. Deposit Solutions wordt ondersteund door toonaangevende technologie-investeerders als e.ventures, Vitruvian Partners, Greycroft, FinLab, Kinnevik, Peter Thiel, Top Tier Capital Partners, Apeiron Investment Group en Angel Investor Stefan Wiskemann. Kijk voor meer informatie op http://www.deposit-solutions.com.