Digitaal Europees Sales Platform: Eerste BWH Leisure Expo

Van 22 tot en met 24 september vond de eerste virtuele BWH Leisure Expo plaats. Gedurende drie dagen bood de BWH Hotel Group haar aangesloten hotelpartners op dit virtuele platform de mogelijkheid om salesgesprekken te voeren en kennis uit te wisselen, evenals lezingen en virtuele netwerkevenementen met B2B-klanten uit de Leisure sector te volgen.
Amersfoort (Nederland), 28 september 2020 – De eerste BWH Leisure Expo was een virtueel grensoverschrijdend evenement en een succesvol platform om sales- en marketingkansen effectief te ondersteunen. De Europese sales teams van de BWH Hotel Group hadden drie dagen lang de gelegenheid om op de eerste Europese BWH Leisure Expo virtueel te netwerken met ongeveer 40 bedrijven, klanten en partners uit het leisure- en groepssegment en om actuele thema’s in de leisure markt te bespreken.
Naast de centrale salesafdeling van de BWH Hotel Group in Nederland, welke meer dan 45 hotels in België en Nederland vertegenwoordigt, namen de sales teams van de BWH Hotel Group uit Scandinavië, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië, Zuidoost-Europa en Centraal-Europa deel. Het uitgebreide programma omvatte workshops, salesafspraken en lezingen door boeiende sprekers uit de branche. “We slaan nieuwe wegen in en maken gebruik van het feit dat we internationaal gepositioneerd zijn. De meeste beurzen en live-evenementen kunnen dit jaar niet plaatsvinden, daarom wilde het Leisure sales team van BWH Hotel Group dit virtuele evenement gebruiken om de dialoog tussen onze sales teams en partners weer te bevorderen, nieuwe impulsen te triggeren en een duidelijk vooruitzicht voor 2021 te creëren. En dit in heel Europa met sales teams van de BWH Hotel Group uit acht regio’s. Dit is de eerste keer dat we een echt virtueel grensoverschrijdend sales event hebben gerealiseerd”, legt Kirsten Huizingh, Leisure Sales Manager België & Nederland bij BWH Hotel Group, uit.
Europese virtuele sales conferentie voor de leisure markt
Tot de hoogtepunten van de virtuele conferentie behoorden een live-event platform waar alle deelnemers elkaar konden ontmoeten en online konden netwerken, virtuele bijeenkomsten, live-presentaties, webinars en rondetafeldiscussies over actuele onderwerpen. Veel Europese leisure inkopers uit bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, maar ook topsprekers uit de branche maakten de drie dagen tot een fantastisch evenement voor hotels en partners. Op alle dagen waren er online lezingen en discussiepanels van reisdeskundigen. Onder de industry leaders die keynote speeches gaven was Susanne Schick, Vice President van de Duitse reisorganisatie DRV in Berlijn, die een presentatie gaf met de titel “Future of the Travel Industry – Opportunities – Challenges – Perspectives” over de huidige situatie in de markt. Daarnaast gaf Tom Jenkins, CEO van de ETOA European Tourism Association in Londen, een presentatie over “Travel in Europe a View and a Foresight”.
“In deze tijden is het belangrijk om creatief te zijn, nieuwe communicatiemogelijkheden te vinden en onze kracht als internationale groep van individuele hotels te gebruiken. In een directe dialoog tussen onze hotels, sales teams en klanten konden gerichte oplossingen en aanbiedingen worden gecreëerd en konden de huidige uitdagingen samen worden besproken. Op deze manier hebben we voor onze hotels leads gegenereerd en potentiële partners ontmoet, maar ook geleerd en ideeën uitgewisseld van top experts in de branche in live webinars en rondetafelgesprekken”, zegt Serhat Goetz, Director Leisure Sales van BWH Hotel Group Central Europe GmbH, die de BWH Leisure Expo heeft geïnitieerd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.