Amsterdam, 9 mei 2017 – Digital Shadows, marktleider in digital risk management, heeft haar managementteam uitgebreid en per mei 2017 drie nieuwe kopstukken aangesteld. Dan Lowden is benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO), Schwark Satyavolu tot lid van de Raad van Bestuur en Paul Kenealy tot directeur Security Intelligence. Digital Shadows is in korte tijd fors gegroeid. De uitbreiding van het managementteam is noodzakelijk om het uitgebreide klantenbestand in Europa en de Verenigde Staten en de verdere expansie van het bedrijf te ondervangen.
Dan Lowden, Chief Marketing Officer
Dan Lowden beschikt over meer dan 20 jaar managementervaring op het gebied van ICT-marketing. Hij hielp zowel startups als grote ondernemingen met het realiseren van merkleiderschap en succesvolle marketingstrategiën. Als CMO bij Digital Shadows zal Lowden leiding geven aan alle strategische marketinginspanningen. Lowden heeft als doel om de wereldwijde marktaanwezigheid van Digital Shadows verder uit te breiden, nieuwe partnerships te ontwikkelen en een continue focus op de klantbehoefte te houden. Lowden was eerder CMO bij Invincea, een leverancier van antivirusoplossingen. Dit bedrijf werd recentelijk overgenomen door Sophos. Daarvoor was hij actief als Vice President Marketing bij vArmour, een prominente aanbieder van datacenterdiensten en cloud-beveiliging. Daarnaast bekleedde hij diverse leidinggevende marketingfuncties bij onder andere IBM, NEC en Sharp Electronics.
Schwark Satyavolu, lid van de Raad van Bestuur
Schwark Satyavolu is toegetreden tot de Raad van Bestuur van Digital Shadows. Hij beschikt over substantiële expertise en heeft belangrijk adviserend vermogen. Schwark is general partner bij Trinity Ventures, een durfinvesteerder in bedrijven die zich bezighouden met fintech, ICT-beveiliging en kunstmatige intelligentie. Schwark heeft bijna 20 jaar ervaring met het ontwikkelen en opvolgen van beveiligingsnormen. Deze ervaring deed hij op bij diverse grote financiële instellingen in de Verenigde Staten. Schwark is medeoprichter van twee fintech-bedrijven: Yodlee en Truaxis. Voordat hij bij Trinity in dienst trad, was Schwark actief als executive Vice President bij LifeLock en als hoofd van de wereldwijde klantloyaliteitsinitiatieven van Mastercard.
Paul Kenealy, directeur Security Intelligence
Paul Kenealy is door Digital Shadows benoemd tot Directeur Security Intelligence. Hij heeft de taak om de menselijke activiteiten op het gebied van closed sourced beveiligingsrapportage en -onderzoek uit te breiden. Kenealy heeft ruim 14 jaar ervaring met het beheer van security intelligence-programma’s. Hij was eerder actief bij KPMG, waar hij verantwoordelijk was voor de Cyber Threat Intelligence & Response-divisie. Hij bekleedde daarnaast verschillende functies op het gebied van ICT-beveiliging bij bedrijven als Barclays Bank en Betfair.
“Het is ons een genoegen om professionals van het kaliber van Dan, Paul en Schwark binnen het managementteam van Digital Shadows te verwelkomen”, zegt Alastair Paterson, medeoprichter en CEO van Digital Shadows. “De vraag van klanten naar Digital Risk Management is sterker dan ooit. We zien ernaar uit om de volgende groeifase in onze bedrijfsgeschiedenis in te luiden met de introductie van onze brancheleidende SearchLight™-dienst. Deze oplossing helpt organisaties bij het identificeren en terugdringen van digitale risico’s zoals cyberbedreigingen, datalekken en reputatierisico’s.”