Disney x 20th Century en Snapchat transformeren de wereld voor ‘Kingdom of the Planet of the Apes’

Om de nieuwe bioscoopfilm Kingdom of the Planet of the Apes wereldwijd te promoten, hebben Disney en 20th Century Studios samengewerkt met Snapchat om in totaal elf Augmented Reality (AR)-lenzen te ontwikkelen. Dit is een van de grootste locatie gebaseerde AR-activaties die Snapchat ooit heeft gedaan en de eerste die gebruik maakt van alle drie de typen AR-lenzen.
De lenzen transformeren verschillende locaties over de hele wereld in de weelderige, natuurlijke wereld uit de sciencefictionfilm. De ‘Apes Santa Monica’-lens is voorzien van City Scale AR-technologie en neemt een deel van de geliefde Santa Monica Promenade over. Snapchatters zullen de buitenkant van de Promenade zien transformeren in de weelderige wereld uit de film en hoofdpersoon Noa te paard door de straten zien rijden.
De campagne omvat ook negen wereldwijde Landmarker-lenzen, die op dezelfde manier de iconische herkenningspunten in natuurlijke landschappen zullen transformeren. De locaties zijn onder meer:
De Towerbridge in Londen
De Arc de Triomphe in Parijs
Het Storting-gebouw in Oslo
Het Chinese Theatre in Los Angeles, waar de Amerikaanse filmpremière plaatsvond
Het Stadhuis van Los Angeles
Het Flatiron-gebouw in New York
Het Vrijheidsbeeld in New York
De toegangspoort van India in Mumbai
De Taj Mahal in Agra
De ‘Planet of the Apes’-lens is beschikbaar voor alle Snapchatters, waar ze zich ook bevinden. Deze lens beschikt over World Mesh-technologie die hun fysieke omgeving vult met overwoekerd groen, rijk gebladerte en de apen uit de film. Deze lens is wereldwijd verkrijgbaar via de Lens Carousel en het openbare profiel van 20th Century Studios.
Dit is niet de eerste samenwerking waarin Disney en Snapchat de magie van Disney tot leven brengen via AR. Eerder werkte Disney samen met Snapchat ter ere van Disney100 in Cannes, voor het promoten van Avatar: The Way of Water en voor het maken van een AR Cinderella Kasteel-muurschildering.
Over Snapchat
Snap is een technologiebedrijf. Wij geloven dat de camera de grootste kans biedt om de manier waarop mensen leven en communiceren te verbeteren. Snap draagt bij aan menselijke vooruitgang door mensen in staat te stellen zichzelf uit te drukken, in het moment te leven, over de wereld te leren en samen plezier te hebben. De drie kernproducten van het bedrijf zijn Snapchat, een visuele berichtenapp die je relaties met vrienden, familie en de wereld verbetert; Lens Studio, een augmented reality platform dat AR mogelijk maakt op Snapchat en andere diensten; en de AR-bril, Spectacles. Ga voor meer informatie naar snap.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.