Geplaatst door DOK30 Communicatie

DOK30 en BAM! laten organisaties zakelijk vloggen

DOK30 Communicatie (DOK30), bureau voor PR en (corporate) communicatie, breidt haar dienstverlening uit met oplossingen voor zakelijk vloggen. Hiervoor sluit het bureau een strategische samenwerking met video content producent BAM!. Dankzij de samenwerking kunnen klanten van DOK30 met professionele begeleiding zelf aan de slag met hun zakelijk vlog. DOK30 en BAM! werkten al eerder samen voor professionele bedrijfsvideo’s.

Praktische hulp
“We bieden deze dienst aan omdat we merken dat veel organisaties wel willen vloggen, maar tegen veel praktische zaken aanlopen. Omdat we graag niet alleen adviseren maar onze klanten ook willen helpen bij de uitvoering van het advies, zijn we deze samenwerking met BAM! aangegaan”, zegt Sabine Steen-Lakerveld, eigenaar van DOK30.

De dienst is ontwikkeld voor organisaties waarvoor een bedrijfsvlog strategische waarde heeft in de communicatie, maar die een drempel ervaren om te beginnen. Vaak bestaat die drempel uit angst om teveel tijd kwijt te zijn, moeite hebben met het maken (en bijhouden) van een goede contentkalender voor de vlogs of het gebrek aan (technische) kennis voor de montage. Juist op die punten helpen DOK30 en BAM! deze organisaties.

Zelf vloggen
Volgens het concept maken organisaties hun eigen video’s. DOK30 helpt bij de contentstrategie en BAM! zorgt voor professionele montage van het ruwe videomateriaal. Omdat een bedrijfsvlog wel herkenbaar moet zijn, is ook aan een huisstijlpakket gedacht: de intro en titels komen netjes met een (geanimeerd) bedrijfslogo in beeld. De vlogs maken medewerkers van het bedrijf zelf met eigen camera’s. Voor een nog professioneler uitstraling is het mogelijk om camerasets te huren.

Voordat de vloggers aan de slag gaan krijgen zij een workshop ‘zakelijk vloggen’. Daarna krijgen zij van DOK30 en BAM! begeleiding en advies over de inhoud, planning en strategie van hun zakelijk vlog en worden de vlogs afgemonteerd tot een publiceerbaar eindproduct.

“De samenwerking met DOK30 Communicatie is voor ons heel logisch”, zegt Willem van de Kletersteeg, eigenaar van BAM! Krachtige video content. “DOK30 adviseert organisaties over strategische communicatie en PR. Video content is een steeds belangrijker onderdeel van veel communicatiecampagnes. Samen met DOK30 zorgen wij ervoor dat video strategisch wordt ingezet en dat plannen voor zakelijk vloggen ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden. De eerste klanten binnen deze samenwerking zijn inmiddels al begonnen met hun eigen zakelijk vlog.”

Voor meer informatie: neem contact op met Sabine Steen-Lakerveld, DOK30 Communicatie, vloggen@dok30.nl of tel: 033-3033330.