Industry Wire

Geplaatst door Dot Connectors

Dot Connectors: denken in assets zorgt voor efficiëntere inzet marketing resources

Almere, maandag 15 juni 2020 – Veel merken werken in deze uitdagende periode hard aan het behouden van hun zichtbaarheid. De productiestrategen van Dot Connectors (voorheen Misters) pleiten voor het denken in assets bij het maken van marketingcontent. Met vanaf deze maand een nieuwe naam én met nieuwe partner Xander Amo beslaan hun diensten nu het hele spectrum van digital en asset. Door het optimaliseren en organiseren van digitale en asset productie helpen zij merken met het maken van marketingcontent van hogere kwaliteit en met meer consistentie. Zo halen merken meer uit hun beschikbare marketingbudget en kunnen ze beter hun zichtbaarheid waarborgen.

Andere kennis nodig
Door de verandering in het speelveld tussen adverteerders, reclame- en mediabureaus en productiemaatschappijen is er op alle vlakken een ander soort kennis nodig dan bij deze organisaties intern beschikbaar is. Kennis van een slimme productiestrategie die uitgaat van assets, waaruit de marketingcontent is opgebouwd. Of het nu content is voor online, apps, TV, voice, DOOH, print of events, er is een samenhang qua specificaties en formaten. Bart Reef, partner bij Dot Connectors: “Met een vooraf doordachte productiestrategie kunnen assets in één keer geproduceerd worden. Tegelijkertijd wordt er relevantie toegevoegd vanuit een touchpoint, data of de customer journey. Dit versterkt de consistentie van de boodschap en bespaart tijd, budget en moeite. Dus: Produce once, use many. Winst, zeker in deze periode waarin resources extra schaars zijn.”

Optimaliseren van productieproces
Als tijdelijk onderdeel van de marketing- of productieteams van opdrachtgevers, werkt Dot Connectors mee met interne teamleden bij de procesverbeteringen. Zo creëren zij intern draagvlak en stellen zij de teams in staat het vernieuwde proces vervolgens zelf uit te voeren. “Wij connecten de dots tussen mensen, bedrijven en projecten op het gebied van digitale en asset productie. Dat doen we op basis van onze ervaring uit de praktijk en toegesneden de situatie in jouw organisatie”, aldus Niels Scheide, ook partner bij Dot Connectors. Hij vervolgt: “Elk traject is anders en dat maakt ons werk juist zo interessant. Het is telkens weer geweldig om te zien welke verbetering in de contentproductie we bij opdrachtgevers tot stand kunnen brengen en hoe dat doorwerkt in het eindresultaat.”

Doorgewinterde productiestrategen
Niels Scheide, Bart Reef en Xander Amo hebben ieder meer dan vijftien jaar ervaring in de productie en consultancy van marketingcontent. Scheide heeft een achtergrond bij productie- en postproductiemaatschappijen. In 2008 ging hij op interimbasis aan de slag als producer en projectleider voor opdrachtgevers als Nike, Philips, Ogilvy en Saatchi & Saatchi. In 2016 sloeg hij de handen ineen met Bart Reef. Reef bekleedde vanaf 2000 diverse productiefuncties waaronder operations manager av bij Lukkien en executive producer bij Caviar/The Boardroom en MediaMonks.

Xander Amo werkte jarenlang bij het creatieve digitale productiebedrijf MediaMonks in verschillende functies in Amsterdam en Londen alsmede op Europees executive niveau. Vanaf 2017 was hij freelance senior executive producer/consultant bij onder andere Adidas.

Over Dot Connectors
Dot Connectors optimaliseert en organiseert digital en asset productie van marketingcontent. Van fotografie, en lineaire video’s tot digitale platformen. De doorgewinterde productiestrategen en -consultants van Dot Connectors verbinden mensen, bedrijven en projecten op een efficiënte wijze. Dit resulteert in een productiestrategie die van toepassing is op alle marketing touchpoints. Voor meer informatie, ga naar dotconnectors.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht