Geplaatst door dpdk

DPDK en PURE Genetic Lifestyle geven consumenten inzicht in eigen DNA

2 December 2015, Rotterdam – Vanaf vandaag maken creatief digitaal bureau DPDK en PURE Genetic Lifestyle het mogelijk om op een unieke manier inzicht te krijgen in de persoonlijke DNA gegevens. DPDK is erin geslaagd om de vertaalslag te maken van wetenschappelijke DNA gegevens naar een persoonlijke en op maat gemaakte online omgeving met begrijpelijke informatie.

PURE Genetic Lifestyle geeft, middels een geavanceerd laboratorium, wetenschappelijk inzicht in wat genen vertellen over de eigen gezondheid door persoonlijke DNA gegevens te analyseren. Op basis van de testresultaten krijgen consumenten advies op maat om hun levensstijl te optimaliseren. Consumenten kunnen kiezen uit een genetische gezondheidsanalyse en een genetische voedingsanalyse. De analyses tezamen geven wetenschappelijk onderbouwd gezondheidsadvies op het gebied van voeding, beweging, medicatie en voedingssupplementen. Dit advies is voor iedereen uniek.

Maarten van Dijk, oprichter van PURE Genetic Lifestyle, voegt toe: “Ons DNA zijn de bouwstenen van ons lichaam. Met hulp de nieuwste technologie is het nu mogelijk om je leven te optimaliseren op basis van je genen. DPDK heeft deze technologie weten om te zetten in een persoonlijke ontdekkingsreis die inzicht geeft in de wijze waarop je jouw levenstijl kunt veranderen.”

Omdat DNA gegevens – en de interpretatie ervan – tot nu toe strikt het terrein waren van de wetenschap, is DPDK gevraagd om een vertaalslag te maken van abstracte DNA gegevens naar een toegankelijke digitale omgeving en een begrijpelijk persoonlijk rapport. De analysegegevens worden inzichtelijk gemaakt door heldere visualisaties, animaties en begrijpelijke teksten. Naast het persoonlijke fysieke rapport, dat als samenvatting dient, kunnen consumenten gedetailleerde informatie en uitgebreide tabellen met genetische waarden vinden in een persoonlijke MyPURE omgeving online.

Pim van Helten, CEO van DPDK voegt toe: “Wat heb je aan al die health-data vanuit je wearables, fitness-gear en andere smart sensors als je geen referentie hebt om je data mee te kunnen ijken? Wij hebben er voor gezorgd dat Pure 24/7 toegang geeft tot de meest persoonlijke data en biedt daarmee licht aan de horizon in de wereld van alle big data om je heen.”

De digitale omgeving, die bestaat uit een productsite, een webshop en de MYPURE omgeving, zal in de toekomst uitgebouwd worden met onder andere een persoonlijke app. Via de verschillende digitale kanalen heeft de consument altijd toegang tot concrete persoonlijke adviezen en suggesties om de levensstijl te veranderen.

DPDK is verantwoordelijk voor de gehele creatieve strategie, huisstijl, UX design en de ontwikkeling van het digitale platform.

Bekijk het platform hier: www.puregeneticlifestyle.com