Delft, 12 december 2016 – USP Marketing Consultancy voert elke twee jaar in opdracht van Bouwkennis onderzoek uit naar de Naamsbekendheid en het Imago van fabrikanten in de installatiesector. In het segment draad en kabel scoort Draka net als in 2014 wederom beter dan andere merken. Draka wordt op zes van de in totaal zeven aspecten beoordeeld als beste fabrikant, namelijk trendsettend, meedenkend, duurzaam, kwaliteit, professioneel en vriendelijk. Draka scoort tot 12% hoger dan het branchegemiddelde op deze merkassociaties.
De hoge scores passen bij de strategie van Draka om voorop te lopen met servicegerichte dienstverlening, productinnovaties, informatievoorziening en advies over regelgeving. Zo heeft Draka het afgelopen jaar sterk ingezet op het informeren van de markt over de nieuwe Europese CPR regelgeving met lezingen door het hele land, een speciale CPR website en een handige CPR selectietool voor de keuze van de juiste brandklasse.
“Bij Draka willen wij altijd weten wat er speelt bij onze klanten; groothandels, installatiebedrijven, bouwbedrijven en adviseurs. Door middel van het ons verplaatsen in de visie, behoeften en wensen van onze klanten zijn wij in staat klantgericht te werken en snel te kunnen anticiperen op deze wensen, behoeften en veranderingen in de markt. Onze specialisten beschikken over veel kennis waarmee wij klanten kunnen helpen op het gebied van de regelgeving, kabelberekening, eco advies en innovatieve concepten”, aldus Rob van Veen, Commercieel Directeur Draka Kabel.
Met de uitkomsten van dit onderzoek versterkt Draka haar leidende positie. Draka ziet deze uitkomsten als bevestiging van haar strategie en kijkt vooruit naar manieren om haar distributie partners en relaties in de installatiemarkt nog beter te voorzien van hoogwaardige kabelproducten en concepten in combinatie met de juiste expertise om klanten te adviseren en ontzorgen.