Industry Wire

Geplaatst door Duke & Grace

Duke & Grace voedt Barco’s prospecten met de juiste boodschap op het juiste moment

GENT, 8 juli 2021 – De nauwe samenwerking tussen Duke & Grace en Barco dateert van 2019. Over de jaren heen veranderde de mindset: wat ooit begon als een eenmalige prestatiegerichte campagne op social media is uitgegroeid tot een always-on marketingaanpak. Zo werd niet alleen de instroom van nieuwe prospecten geoptimaliseerd, maar ook de doorlooptijd in de marketing funnel verkort aan de hand van de juiste boodschap op het juiste moment. Op die manier tracht Duke & Grace een brug te slaan tussen marketing en sales.

Aan de hand van deep dives kwamen er twee nuttige inzichten over het beslissingstraject naar boven. Het eerste inzicht toonde aan dat er meer touchpoints, alsook meer productinformatie moest gecreëerd worden om meer leads te genereren. Joeri Vanpoucke, Online Marketeer bij Duke & Grace, licht verder toe: “We merkten dat prospecten meerdere touchpoints nodig hebben voordat ze tot een conversie overgaan. Door content aan te bieden die op dat moment relevant voor ze is, konden we ze naar de volgende fase van het beslissingsproces leiden.” Het tweede inzicht vertelde ons dat verschillende kanalen elkaar ondersteunden en zelfs versterkten. Dat resulteerde in een always-on cross-channel aanpak waar lead generation via content centraal stond. “Het werken in fases door eerst een breed publiek te creëren via contentmarketing en deze doelgroepen vervolgens te retargeten met conversiegerichte boodschappen, zorgde voor meer kosteneffectieve leads”, vult Vanpoucke verder aan.

Uit de resultaten werd al snel duidelijk dat always-on aanpak duidelijk zijn vruchten afwierp: hoe dieper in de funnel, hoe meer engagement er was met de advertenties. Door te focussen op prospecten die al interesse toonden in de Barco-oplossingen werden er meer leads gegenereerd voor minder budget. Yannic Laleeuwe, EMEA Field Marketing Director bij Barco, is enthousiast: “Sinds we voor deze always-on aanpak hebben gekozen, zien we dat onze Marketing Qualified Leads blijven binnenkomen en dat de instroom van nieuwe prospecten voortdurend wordt gevoed.”

Nu is de tijd aangebroken om over te gaan naar de volgende logische stap: nurturing en automatisering. Samen wordt er gewerkt aan geautomatiseerde e-mail nurture flows om prospecten sneller te identificeren en zo de kloof tussen sales en marketing te overbruggen.

Lees hier de volledige case.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht