Geplaatst door M2Media

Dutch FilmWorks kiest M2Media voor promotie ‘Bankier van het Verzet’

Dutch FilmWorks heeft M2Media de opdracht gegeven om de volledige mediacampagne te verzorgen voor de Nederlandse speelfilm Bankier van het Verzet. M2Media trok tijdens de pitch alle aandacht naar zich toe door een verfrissend communicatie- en mediaconcept neer te zetten en verrassende, creatieve keuzes te maken. Zo sleepte het team de verantwoordelijkheid over alle media-uitingen en mediabestedingen omtrent de lancering en de promotie van deze film binnen. Bankier van het Verzet – met Barry Atsma, Jacob Derwig en Pierre Bokma in de hoofdrollen – vertelt het waargebeurde verhaal van bankier Walraven van Hall en Nederlands’ grootste verzetsdaad die lang werd verzwegen. De film gaat op 5 maart in première en is vanaf 8 maart in de Nederlandse bioscopen te zien.

Inzicht in de doelgroep
Jeffrey Prenger, Marketing Manager van Dutch FilmWorks, licht toe: “We hebben vooral voor M2Media gekozen vanwege de goede naam en het complete dienstenaanbod. We kunnen nu alles onder één dak onderbrengen en dat biedt veel voordelen. Het Insights team van M2Media geeft ons bovendien extra inzicht in onze doelgroepen en maakt het plaatje helemaal af.”

Dé Nederlandse film van 2018

Han Roode, Head of Strategy M2Media, is trots op zijn team en de opdracht. “Dutch FilmWorks is de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux met een ijzersterk imago. Logisch dat we het geweldig vinden dat we voor zo’n tot de verbeelding sprekende organisatie mogen werken! De film hebben we al gezien. Het staat voor ons nu al vast dat dit de grootste Nederlandse film van 2018 gaan worden. Daar tekenen wij voor!”

—————-

OVER M2MEDIA

M2Media is al 18 jaar hét onafhankelijke media- & marketingbureau voor ondernemende marketeers. Bij M2Media werken dagelijks ruim 35 gepassioneerde vakmensen samen aan strategie, planning en inkoop van geïntegreerde off- & online oplossingen. M2Media is twee jaar op rij door ruim 600 marketeers verkozen tot het beste media- én marketingbureau van de MT100 en werkt onder andere voor BOVAG, Coop, Monuta, Q-Park, Radio 538, Schiphol, Vereniging Eigen Huis, VGZ en Welkoop.

OVER DUTCH FILMWORKS

De bedrijfsfilosofie ‘Being the fastest in changing all the time’ heeft Dutch FilmWorks de afgelopen jaren gebracht tot haar huidige status: de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux op gebied van bioscoop, home entertainment, Video On Demand en TV (Pay TV en Free TV). Inmiddels heeft DFW een catalogus van meer dan 3.000 titels op het gebied van speelfilms, TV-series, documentaires en kinderproducten. Successen op het gebied van Nederlandse films zijn o.a. Soof 2, Weg van Jou, Bella Donna’s, Mannenharten 1&2 en Komt Een Vrouw Bij De Dokter. Op het gebied van kinderfilms is er populair aanbod met o.a. 100% Coco, de Dummie de Mummie-reeks en Achtste Groepers Huilen Niet. Maar ook met Amerikaanse films als The Hitman’s Bodyguard, The Wolf of Wall Street en Bad Moms scoort Dutch FilmWorks. Er is een breed aanbod aan TV-series, variërend van epische miniseries als Pillars of the Earth, maar ook Top Gear, het geweldige Sherlock en Nederlandse successen als Moordvrouw en Divorce.