Geplaatst door Vertigo6

EA KONDIGT RELEASEDATUM VAN SEA OF SOLITUDE AAN

De prachtige EA Originals-avonturengame van Jo-Mei Games verschijnt op 5 juli en vertelt een diep, intiem verhaal over de emotionele reis van een jonge vrouw om haar eenzaamheid te overwinnen

REDWOOD CITY, Californië – 28 mei 2019 – Vandaag hebben Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) en de visionaire Duitse studio Jo-Mei Games aangekondigd dat de avonturengame Sea of Solitude op 5 juli 2019 wereldwijd wordt gelanceerd via digitale download op PlayStation®4, Xbox One en Origin™ voor de PC. Sea of Solitude is een emotionele ervaring die spelers meevoert op de persoonlijke reis van een jonge vrouw om haar eenzaamheid te overwinnen. Spelers moeten Kay helpen om onder de oppervlakte en nog verder te kijken, om haar door een overstroomde stad te leiden in een aangrijpend verhaal van licht en duisternis. Terwijl het water stijgt en daalt om haar gemoedstoestand te weerspiegelen, ontmoet Kay fantastische wezens en monsters, leert ze hun verhalen kennen en moet ze verschillende uitdagingen aangaan om de wereld te bevrijden van besmette herinneringen.

“Sea of Solitude richt zich op de essentie van eenzaamheid en confronteert spelers met hun eigen emotionele realiteit. Het is veruit het meest artistieke en persoonlijke project dat ik ooit heb gemaakt, want ik schreef het in een zeer emotionele tijd in mijn leven,” zegt Cornelia Geppert, CEO van Jo-Mei Games. “Het ontwerpen van personages op basis van emoties was een zeer persoonlijke aangelegenheid voor ons team, en we zijn blij dat spelers binnenkort Kay’s krachtige verhaal van zelfontdekking en genezing zelf kunnen beleven.”

Sea of Solitude is een intiem avontuur in een prachtige en veranderende wereld waar niets is wat het lijkt, vormgegeven in een oogstrelende visuele stijl. Kay’s reis ontvouwt zich in dynamische omgevingen, waarin het atmosferische weer de emoties van de personages weerspiegelt. Door emotionele uitdagingen te overwinnen en geleidelijk licht en kleur te onthullen in de donkere en stormachtige wereld, ontgrendelen spelers nieuwe gebieden om te verkennen. Door unieke ontmoetingen met allerlei mooie en angstaanjagende monsters ontdekt Kay waarom haar eenzaamheid haar tot een monster heeft gemaakt en wat ze moet doen om haar menselijkheid terug te krijgen.

Sea of Solitude is een innovatieve EA Originals-game, ontwikkeld door het getalenteerde team van Jo-Mei Games in Berlijn. EA Originals helpen om enkele van ’s werelds meest gepassioneerde, onafhankelijke en getalenteerde gamestudio’s in de schijnwerpers te zetten. Deze games komen van zeer creatieve gamemakers die niets liever willen dan spelers betoveren en inspireren. Het krachtige verhaal van Sea of Solitude zorgt voor een onvergetelijke ervaring en de titel is een fantastische toevoeging aan het EA Originals-programma.

De game heeft de ‘T for Teen’ ESRB-classificatie en wordt op 5 juli 2019 wereldwijd gelanceerd voor €19,99, voor het PlayStation®4 computerentertainmentsysteem, Xbox One, het alles-in-één home entertainmentsysteem van Microsoft en PC via Origin™. Je vindt meer informatie over Sea of Solitude op www.seaofsolitude.com.