Geplaatst door Easee

Easee lanceert slimme autolader in Nederland

De eerste slimme lader met een strak design voor elektrische auto’s

Amsterdam, 17 mei 2022 – Easee, een van de snelstgroeiende GreenTech scale-ups in Europa, kondigt aan dat zijn laders voor elektrische auto’s beschikbaar zijn in Nederland. De laadrobot van Easee is een slimme lader die zich automatisch aanpast aan elke elektrische auto en het elektriciteitsnet. Ze zijn ontworpen om het opladen van je elektrische auto zo simpel, slim en efficiënt mogelijk te maken. De lader is eenvoudig te installeren; thuis op de oprit, in de garage van het appartementencomplex of op de parkeerplaats bij kantoor. De laders worden ontwikkeld en geproduceerd in thuisland Noorwegen, koploper op het gebied van (groene) e-mobility.

Klein formaat, strak design

Dat de functionaliteit niet ten koste gaat van de looks laat deze lader ook zien. Het is een lichtgewicht van slechts 1,5 kg met de afmeting van amper een A4-tje (26x19cm). Het design van de laadrobot is bovendien niet onopgemerkt gebleven: in 2021 won Easee de Red Dot Award voor beste productdesign. Easee heeft hiermee de eerste slimme lader ontwikkeld met een modern, Scandinavisch design.

Innovatieve oplossingen: van eigen oprit tot wooncomplex

Naast de lader, heeft Easee verschillende accessoires, zoals de Easee Equalizer. De Equalizer is een klein, slim apparaat, ontworpen om de laadervaring te optimaliseren. Dankzij de Equalizer wordt het energieverbruik van jouw huis uitgebalanceerd met de lader van de auto, wat ook wel Dynamic Load Balancing genoemd wordt. Ben je een wasje aan het draaien, doet de vaatwasser z’n werk én staat de oven/magnetron aan? Dan gaat er tijdelijk minder energie naar de auto. Staan alle apparaten uit, bijvoorbeeld ’s nachts, dan kan de auto weer elektrisch opladen op vol vermogen (tot 22kW). Zo wordt de beschikbare energie altijd optimaal verdeeld en benut.

In het geval van meerdere aangesloten laders zorgt de functie van Load Balancing ervoor dat deze met elkaar verbonden zijn, waardoor alle beschikbare capaciteit automatisch wordt verdeeld onder de aangesloten auto’s. De lege auto’s krijgen voorrang ten opzichte van de auto’s die (bijna) vol zijn. Wel zo eerlijk én efficiënt. Thuis kunnen tot drie laders worden aangesloten op één circuit. In wooncomplexen kan dat zelfs gaan tot 101 laders.

Met de Easee App is de lader eenvoudig te beheren. Zo kun je een laadtijd instellen, pieken vermijden om kosten te besparen, de status controleren, het laadvermogen aanpassen en op afstand de laadkabel vergrendelen tegen diefstal. Alle opladers zijn verbonden met het internet (wifi) en dankzij de ingebouwde 4G (e-sim). Een van de snelstgroeiende GreenTech scale-ups in Europa

Easee werd opgericht in 2018 door Kjetil Næsje (CTO), Steffen Mølgaard (CDO) en Jonas Helmikstøl (CEO) vanuit de missie om de manier waarop we met elektriciteit omgaan te herdefiniëren. Met 140 miljoen euro omzet in 2021 en meer dan 500.000 verkochte laders is Easee een van de snelgroeiende GreenTech scale-ups in Europa. Easee heeft als ambitie om in 2031 de grootste GreenTech speler van Europa te worden. Inmiddels heeft het Noorse bedrijf meer dan 300 medewerkers in dienst en is het actief in meer dan 20 Europese landen, waaronder sinds kort dus ook in Nederland.

Jonas Helmikstøl, CEO Easee: “De Benelux is erg belangrijk voor Easee. Al meer dan tien jaar zijn deze landen bezig met het op grote schaal invoeren van elektrische voertuigen en opladers. Deze ervaring en kennis dragen bij aan onze missie om de toekomst van elektriciteit vorm te geven. Op dit moment wordt het kantoor in Amsterdam verder uitgebreid om hieraan bij te dragen. Omdat de vraag naar elektriciteit snel toeneemt, is het belangrijk om het vermogen op een slimme manier te gebruiken en te distribueren. Bij Easee zorgen we dat dit mogelijk wordt, zodat de overstap op EV’s voor iedereen toegankelijk is.”

De lader van Easee is beschikbaar in vijf kleuren (wit, antracietgrijs, rood, donkerblauw en zwart) en wordt verkocht tegen een adviesprijs van € 849 inclusief btw.

Over Easee

Easee werd in januari 2018 opgericht door drie Noorse ondernemers met de ambitie om ’s werelds slimste lader voor elektrische voertuigen te maken. Vandaag de dag blijft het bedrijf zich ontwikkelen op het gebied van innovatieve oplossingen voor oplaad- en energiebeheertechnologie, met een ecosysteem dat gebruikers een ervaring biedt van A tot Z.

Inmiddels is Easee uitgegroeid van 3 naar meer dan 300 werknemers en heeft het vestigingen in Noorwegen, de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Easee ontwikkelt, ontwerpt en produceert zijn producten in Scandinavië en exporteert momenteel naar meer dan 20 landen binnen Europa.

De ambitie is om in 2026 een van Europa’s meest toonaangevende bedrijven in groene technologie te worden en in 2031 een van de grootste ter wereld. Hoe? Door in alles zijn krachtige visie door te laten klinken: shaping the future of electricity and business culture.

Dit houdt in dat het bedrijf zich enerzijds richt op de ontwikkeling van schaalbare en toekomstgerichte technologie, en anderzijds op het laten zien van een duurzame organisatie met een mensgerichte bedrijfscultuur. Een cultuur waarbinnen de werknemer op de eerste plaats komt. Altijd.

Voor meer informatie ga je naar www.easee.com. Of volg Easee op LinkedIn, Twitter, Instagram en Facebook.