Geplaatst door Ematters

EasyToBook.com en Ematters winnaars van de Email Marketing Awards 2011

EasyToBook.com en digital marketingbureau Ematters blijven in de prijzen vallen. Eerder dit jaar werd Wouter Blok, CMO van EasyToBook.com, verkozen tot ‘Email Man van het jaar’ tijdens het Sexy Email Event 2011. Op ditzelfde email marketing event werd de case die Ematters presenteerde over de EasyToBook.com Trip Assistant verkozen tot “Hottest Case 2011”. Deze Trip Assistant is nu ook beloond met een EMMA, tijdens de Email Marketing Conferentie in Utrecht.

Easytobook.com biedt hotels, B&B’s, hostels en appartementen wereldwijd, met focus op de grotere steden en reismarkten. De EasyToBook Trip Assistant is een servicemail die daags voor het inchecken wordt verstuurd naar haar klanten en bevat volledig gepersonaliseerde content met bestemmingsinformatie uit meerdere externe bronnen. De mailing is opgebouwd om maximale relevantie te halen met behulp van een enorme berg aan beschikbare data, zonder dat dit een verdere tijdsinspanning vergt van zowel bureau als klant. De campagne draait volledig geautomatiseerd, waardoor de marketeers van EasyToBook.com en Ematters zich enkel nog bezighouden met het verder optimaliseren van de klantbeleving en de conversie. De mailing past perfect in de strategie van EasyToBook.com: het versterkt het merk, zorgt voor een belangrijk klantgericht contactmoment en zorgt voor extra inkomsten bovenop de commissie die wordt ontvangen op de hotelboeking.

Wouter Blok, CMO Easytobook.com: “Iedere dag zijn we bij EasyToBook en Ematters vol enthousiasme bezig met onze passie voor emailmarketing en het is geweldig om te zien dat dit ook gewaardeerd wordt door een kritische vakjury. EasyToBook.com heeft als doel het boeken van een hotel zo leuk en zo makkelijk mogelijk te maken. De Trip Assistant past perfect in die strategie: een servicemailing die onze klanten inspireert, enthousiasmeert en zichzelf automatisch terugverdient.”

Wouter Theijsmeijer, directeur Ematters: “Het winnen van een EMMA is een prachtige beloning voor al onze inspanningen. De EasyToBook.com Trip Assistant is een goed voorbeeld van hoe email marketing moet zijn: leuk voor de ontvanger, relevant en persoonlijk. Met minimale inspanning ván onze klant een veelbelovende ROI vóór onze klant. Email marketing zoals het moet zijn. We waren al trots op onze nominatie, maar de uiteindelijke prijs winnen is echt fantastisch!”