Industry Wire

Geplaatst door @iPower

E-commerce alom, maar ook ‘gewone’ bedrijven groeien

Bedrijven starten zelden als multinational, ze doorlopen een natuurlijk groeiproces. Ook al lijkt e-commerce al wat de klok slaat tegenwoordig, bij de groei van ‘gewone’ bedrijven speelt het internet evengoed een grote rol. C-Maxi, een jong schoonmaakbedrijf in Antwerpen, is daar een voorbeeld van. Dankzij de samenwerking met het internetservicebedrijf @iPower groeit het momenteel weg van ‘onder de kerktoren’.

Uit het eigen netwerk gebroken

Mohamed, de zaakvoerder, werfleider en soms gewoon schoonmaker van C-Maxi: “Bij de start van het bedrijf bereikte ik vooral nieuwe klanten via netwerken. Dat lukte aardig, maar het houdt na een tijd wel op. Daar zocht ik een oplossing voor, en toen ik op zo’n netwerkevent kennismaakte met de zaakvoerder van @iPower, besloot ik om zijn service Keyboost te proberen, om hoger te komen in de zoekresultaten van Google.”

Hoger in de organische zoekresultaten van Google

Gregory, zaakvoerder van @iPower en ontwikkelaar van de SEO-services SEO Page Optimizer en Keyboost: “Ook beslissers binnen bedrijven tikken wat ze zoeken in op Google en verfijnen eventueel hun zoekopdracht als de resultaten niet meteen voldoen. En dan speelt de perceptie heel erg dat een bedrijf, dat hoog staat in de ‘gewone’ of natuurlijke zoekresultaten van Google, ook echt een goed bedrijf is dat dit verdient.”

Betere zichtbaarheid van de website zorgt voor groei

Mohamed: “Tot voor kort haalden we alleen nieuwe klanten binnen van Antwerpen, waar C-Maxi gevestigd is. Nu, met Keyboost, bereiken we ook klanten van verder weg. Dat leidde al tot mooie projecten in Sint-Niklaas en Mechelen.”
Gregory: “Dat is een duidelijk teken dat het bedrijf gevonden wordt buiten zijn oorspronkelijke actieradius, en dat is een sterke stimulans voor groei. Via Google Ads kun je wel heel lokaal adverteren – handig voor lokale bedrijven – maar dat blijven herkenbare advertenties. Met een website met goede content en goede externe ondersteuning word je ook buiten je eigen regio gevonden via Google. Dan trekt je website automatisch meer en grotere mogelijke klanten aan.”

Zoekmachineoptimalisatie is steeds meer een noodzaak voor bedrijven

Gregory: “Zoekmachineoptimalisatie werkt wel degelijk, En het wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Adverteren kan iedereen, maar een website aan de top van de organische zoekresultaten levert op termijn meer bezoekers en mogelijke klanten op.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht