Element Logic en Microsoft verbeteren magazijnprestaties met data

Elst, 2 november 2021 – Element Logic gaat samen met Microsoft de magazijnprestaties van klanten verbeteren en de groeicapaciteit vergroten dankzij AI en Machine Learning. ’s Werelds grootste AutoStore-distributeur en ’s werelds grootste softwarebedrijf starten een partnership om een cloud-based dataplatform in Microsoft Azure te ontwikkelen.
Rob Pauls, Managing Director BeNeLux bij Element Logic: “Klanten die in de toekomst dit cloud-based platform integreren in hun warehouse krijgen een concurrentievoordeel. Dankzij het inzicht in data kunnen interne processen efficiënter worden ingericht, maar denk ook aan het sneller verwerken van orders en het waarborgen van de betrouwbaarheid van leveringen.”
De kracht van data
Op dit moment blijft waardevolle data van de AutoStore-magazijnen van Element Logic nog onbenut. De samenwerking met Microsoft brengt hier verandering in. Het platform gaat gegevens van klanten verzamelen om een database te creëren waarin klanten hun eigen data direct kunnen inzien en gebruiken. “Het platform gebruikt deze data om actiepunten te voorspellen en te analyseren. De gegevens worden automatisch in context geplaatst en vervolgens visueel gepresenteerd zodat de verantwoordelijke direct ziet hoe hij zijn magazijnactiviteiten optimaliseert. Daarvoor maken wij gebruik van Azure Machine Learning en AI”, legt Daniel Reime, Lead Partner Development bij Microsoft, uit.
Daarnaast krijgen gebruikers anoniem toegang tot bestaande gegevens van alle klanten van Element Logic. “Hoe meer data je tot je beschikking hebt, hoe meer inzicht je hebt. Daarom is het zonde dat waardevolle data vaak ongebruikt blijft in oplossingen van magazijnautomatisering. De echte waarde komt voort uit het combineren van alle data die voortkomen uit verschillende oplossingen van Element Logic,” aldus Sutharshan Nadarajah, Technology Director bij Element Logic.
Eerste versie 2022
Element Logic en Microsoft streven ernaar om de eerste versie van het cloud-based dataplatform in het eerste kwartaal van 2022 te lanceren. Om het platform te optimaliseren worden verschillende pilots gedraaid bij klanten, een van deze klanten is Solar. Bij de lancering van het dataplatform wordt de oplossing toegevoegd aan het bestaande productportfolio van Element Logic en is daarmee onderdeel van een complete oplossing voor magazijnautomatisering.
Over Element Logic
Al meer dan dertig jaar tilt Element Logic de prestaties van warehouses naar een hoger niveau. In 2020 heeft de leverancier van intralogistieke oplossingen meer AutoStore-systemen geïnstalleerd dan enig ander bedrijf in de wereld. Met robotoplossingen, software en advies helpt Element Logic bedrijven hun waardeketen te verbeteren en winstgevender te zijn. Het betreft magazijnen van elke grootte in een breed scala van industrieën, waaronder elektronica-onderdelen, onderdelendistributie, consumentenelektronica, 3PL, farmaceutica, kleding, sportartikelen en nog veel meer. Ook in de toekomst blijft Element Logic met slimme oplossingen komen om magazijnen te helpen bij de toenemende vraag van hun klanten om snelle leveringen. Als eerste AutoStore®-partner is er een schat aan ervaring met het ontwerpen, leveren en installeren van oplossingen op maat die de workflow van klanten verbeteren.
Element Logic heeft meer dan 220 werknemers in Europa. In 2020 was de omzet €100 miljoen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Noorwegen, met dochterondernemingen in heel Europa. Voor meer informatie: https://www.elementlogic.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.