Industry Wire

Geplaatst door Ericsson

Ericsson & Wipro transformeren de factureringservaring voor klanten van Odido

  • 5 miljoen klanten zijn in één weekend zonder problemen overgestapt op het cloud-native Ericsson Billing platform, gehost op AWS.
  • De nieuwe mogelijkheden stimuleren de lancering van innovatieve 5G-diensten, zoals Klik&Klaar van Odido, de eerste Nederlandse 5G-dienst voor fixed-wireless access (FWA).
  • Wipro voerde de overstap uit als end-to-end system integrator, in nauwe samenwerking met Ericsson, wat een soepele integratie met het bestaande IT-landschap van Odido garandeerde.

Ericsson (NASDAQ: ERIC) en Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) kondigen vandaag de succesvolle transitie van het factureringssysteem aan van het merk Odido in Nederland. Dit gebeurt door over te stappen naar het cloud-native Ericsson Billing platform, dat wordt gehost op Amazon Web Services (AWS). Deze mijlpaal stelt Odido in staat om innovatieve 5G-diensten aan te bieden, waaronder de recent gelanceerde Klik&Klaar fixed-wireless access (FWA) oplossing, met verbeterde operationele efficiëntie en klantervaring.

De migratie, die in augustus 2024 is voltooid, heeft 5 miljoen klanten in één weekend overgezet. Deze overstap naar Ericsson Billing volgt op de eerdere migratie van 700.000 Ben MVNO gebruikers in november 2023 en markeert een belangrijke mijlpaal in de modernisering van Odido. Dankzij deze succesvolle migratie worden nu alle mobiele klanten van Odido, zowel B2B als B2C, bediend door Ericsson Billing, dat wordt gehost op AWS.

Het project werd uitgevoerd met Wipro als end-to-end system integrator. Wipro heeft nauw samengewerkt met Ericsson en Odido om de oplossing te ontwerpen en te implementeren. De naadloze integratie in het IT-landschap van Odido verlaagt de technical debt van Odido, vereenvoudigt het klanttraject en verlaagt de operationele kosten.

Søren Abildgaard, CEO van Odido, zegt het volgende over de migratie: “Het is ons gelukt om de factureringsmigratie probleemloos uit te voeren. Een factureringsmigratie is vergelijkbaar met een openhartoperatie bij een marathonloper die tijdens het rennen wordt uitgevoerd.”

Mats Karlsson, Head of Solution Area Business & Operations Support Systems bij Ericsson, voegt hieraan toe: “Deze transformatie zorgt ervoor dat Odido op grote schaal uitstekende service-ervaringen levert. Ons cloud-native factureringsplatform biedt de flexibiliteit en schaalbaarheid die nodig is om te voldoen aan de eisen van 5G en verder. Het positioneert Odido voor toekomstige groei, terwijl het blijft innoveren en zijn aanbod uitbreidt.”

Sarat Chand, MD Northern Europe bij Wipro zegt: “Als vertrouwde en strategische partner van Odido zijn we erg trots dat we zo’n complex factureringsmigratie voor Odido mogen uitvoeren. Deze mijlpaal stelt Odido in staat om volledig geautomatiseerde factureringsmogelijkheden en state-of-the-art operaties te implementeren op een volledig schaalbare cloud-infrastructuur. Odido kan de nieuwe factureringsoplossingen gebruiken om meer geavanceerde oplossingen en een verbeterde klantervaring op de Nederlandse markt te lanceren. Dit initiatief onderstreept onze diepgaande samenwerking met Ericsson en Odido en bevestigt onze toewijding aan het voortdurend vereenvoudigen en toekomstbestendig maken van de IT voor onze klanten.”

Toekomstbestendig en schaalbaar
Ericsson Billing is een cloud-native product, gecertificeerd op AWS, dat een geïntegreerd end-to-end factureringssysteem levert. Odido’s overgang naar Ericsson Billing biedt een toekomstbestendige oplossing die de automatisering en nauwkeurigheid van de facturering verbetert, en daarnaast het bedrijf in staat stelt om nieuwe diensten efficiënt te schalen. De open oplossing transformeert niet alleen de IT-mogelijkheden van Odido, maar dient ook als katalysator voor samenwerking. Het systeem is ontworpen met het oog op flexibiliteit, waardoor andere system integrators moeiteloos gebruik kunnen maken van het IT-netwerk van Cloud Solution Providers. Het nieuwe systeem biedt de flexibiliteit om toekomstige groei en technologische vooruitgang te ondersteunen, terwijl de operationele kosten worden verlaagd.

Robert Purdy, CIO van Odido, benadrukt: “Deze migratie is een belangrijke stap in onze strategie om een uitzonderlijke klantbeleving te bieden. De samenwerking met Ericsson en Wipro stelt ons in staat onze factureringsinfrastructuur te moderniseren, zodat we klaar zijn om in te spelen op de groeiende vraag naar 5G-diensten.”

 

GERELATEERDE LINKS:

Ericsson Business and Operations Support Systems

5G monetization to boost revenue capture

Ericsson Billing

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht