Industry Wire

Geplaatst door e-Spirit

e-Spirit verrijkt eigen digital experience platform

Amsterdam, 1 mei 2018 – Technologieleverancier e-Spirit heeft een groot aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan FirstSpirit, het door e-Spirit ontwikkelde digital experience platform. Marketeers kunnen met behulp van FirstSpirit content distribueren naar vrijwel ieder type device of platform en optimale, gepersonaliseerde digitale klantervaringen mogelijk maken. De technologie wordt momenteel door meer 10.000 websites over de hele wereld gebruikt, waaronder een aantal van ’s wereld grootste merken, zoals BASF, s. Oliver, Hugo Boss, Commerzbank en L’Oreal.

“Vier op de vijf bedrijven hebben momenteel grote moeite om digitale ervaringen te bieden die aan de klantverwachtingen voldoen. De vraag naar digital experience platforms als FirstSpirit is hierdoor bijzonder urgent,” zegt Matthias Meijer, VP Sales Benelux bij e-Spirit. “Innovatie is de hoeksteen van het e-Spirit DNA en de vernieuwingen die we door hebben gevoerd zijn daar een bewijs van. Wij willen marketeers alle tools geven die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten beschikken over een digital experience edge.”

De nieuwe functionaliteiten omvatten de volgende zaken:
• Verbeterde omnichannel marketingtools: e-Spirit heeft de mogelijkheden van de omnichannel marketing component, FirstSpirit Anywhere, uitgebreid met nieuwe hulpmiddelen. Marketeers kunnen met behulp van een intuïtieve FragmentCreator UI content creëren voor ieder mogelijk platform of device en deze met behulp van de Omnichannel manager reviewen en optimaliseren voorafgaand aan publicatie. De content kan vervolgens in milliseconden as-a-service geleverd worden naar ieder mogelijk distributiekanaal, of het nu gaat om een smartphone app, de eigen website, een webshop, een smart device, een voice activated device, een digitaal reclamebord of een van de vele sociale netwerken. Op geavanceerde machine-learning gebaseerde Predictive Targeting stelt de marketeers tot slot in staat om analyses te doen, content waar nodig aan te passen en betere resultaten te boeken door ervaringen te personaliseren.
• E-commerce functionaliteiten: e-Spirit heeft Shoppable Videos toegevoegd aan zijn bestaande suite voor winkeliers. Shoppable video’s geven winkeliers de mogelijkheid om in te spelen op de groeiende vraag naar videocontent en deze interactief te maken en te verrijken met clickable links.
• Contentcreatie met behulp van kunstmatige intelligentie: e-Spirit introduceert verder Natural Language Generation. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat er automatisch hoogwaardige tekstuele informatie kan worden gegenereerd die nauwelijks nog door mensen verbeterd hoeft te worden. Denk aan teksten als e-commerce productbeschrijvingen, promotieteksten, relevante beschrijvingen voor SEO, vacatureteksten.. et cetera. Deze innovatie is het resultaat van de strategische partnership die e-Spirit heeft met Retresco GmbH, een van de wereldwijde marktleiders op het gebied van AI-gedreven content automatisering.

“Klanten zijn op zoek naar oplossingen waarmee ze kosteneffectief content kunnen aanpassen, personaliseren en distribueren voor de grote hoeveelheid digitale kanalen die tegenwoordig beschikbaar zijn. Kunstmatige intelligentie stelt in staat om dit te doen,” zegt Alexander Siebert, oprichter en CEO van Retresco. “De strategische samenwerking tussen de bedrijven helpt e-Spirit klanten om hun prodcutiviteit en time-to-market te verbeteren.”

E-spirit liet een eerste glimp van de vernieuwingen zien tijdens Kutapata in München, de jaarlijkse klantendag van e-Spirit. Zo’n 400 klanten en partners van over de hele wereld komen naar het driedaagse evenement om geïnspireerd te worden, te netwerken en kennis te nemen van de laatste e-Spirit innovaties. Het evenement wordt onder andere gesponsord door Arithnea, Salesforce, Celum, Comspace, Materna, Samsung SDS, Asioso, I-D Media, Intentive, Neusta en Pinuts.

##

Over e-Spirit
E-spirit is een aanbieder van FirstSpirit Digital Experience Platform. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Benelux, Singapore, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, s. Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal Luxe, MAN, Media Saturn en Rijksportaal.
Kijk voor meer informatie op www.e-spirit.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht