‘Essentieel om iemand aan boord te hebben die al eerder een bedrijf heeft doen groeien!’

Kort na de overname van CoBrowser zet LiveChat Service een volgende stap naar verdere professionalisering met de aanstelling van Mark Vrijvogel (voormalig directeur Alternate) als Operationeel Directeur.
LiveChat Service ondersteunt inmiddels ruim 230 klanten binnen de vastgoed, automotive, e-commerce, health, educatie en andere branches met de software en/of de bemanning van hun livechat. Dit jaar zal het pas drie jaar oude bedrijf een verwachte groei van 300% doormaken. Oprichter Nick Blom wil hard verder groeien en heeft daartoe Mark Vrijvogel aangenomen als Operationeel Directeur.
Mark zal er als enorm ervaren kracht voor zorgen dat de strategische bedrijfskeuzes ook intern op de werkvloer gevolg krijgen en hij zal de veertig medewerkers optimaal laten presteren.
Zoals Nick in zijn eigenzinnige vacature-filmpje (vooral op LinkedIn enorm aangeslagen met 90 sollicitaties als gevolg) al zei: ”Ik ben na tien jaar ondernemen tot de conclusie gekomen dat ik vooral een entrepreneur ben die kansen ziet en pakt en makkelijk contacten maak! Ik ben echter wat minder een manager die de dagelijkse voortgang van het bedrijf verzorgd. Ik zoek een operationeel directeur die de structuur, voortgang en afstemming van en tussen de verschillende takken binnen het nog te vormen LiveChat Service / LCS Agency bewaart en bewaakt.”
En daar komt Mark om de hoek kijken. Mede onder zijn leiding is Alternate uitgegroeid tot een zeer gerenommeerde online aanbieder van computers, gaming, multimedia en huishoudelijke elektronica van topmerken.
Processen beschrijven en verbeteren
Mark verruilt Alternate nu voor LiveChat Service: ”Ik was al twintig jaar een van de directeuren van Alternate en daar heb ik met veel plezier enorm veel beleefd. Wij keken naar de mogelijkheden van Livechat voor ons als e-commerce bedrijf en zo kwam ik in aanraking met LiveChat Service. En ik werd enthousiast over het type bedrijf. Toevallig, of niet toevallig, zochten ze een Operationeel Directeur. Dat is precies wat ik leuk vind. Processen beschrijven en verbeteren. Als je snel groeit is nog niet alles geregeld. Nou, dat is wat ik graag doe! Dus zo ging ik het gesprek met Nick aan. Hij is enorm enthousiast over wat hij allemaal mag doen, maar durfde ook toe te geven dat de organisatie op de werkvloer niet zijn sterkste punt is. We kwamen al snel tot de overeenstemming om dat samen op te pakken. Ik denk dat we met zijn allen heel ver kunnen komen.”
Nick is erg blij: ”We zijn nog maar drie jaar bezig en onze uitbreiding gaat explosief. We zijn enorm ambitieus, zien heel veel kansen en durven dus veel te doen. We zetten nieuwe merken in de markt en willen ook internationaal verder uitbreiden. Om al die verschillende opgaves te managen is het essentieel om iemand aan boord te hebben die al eerder een bedrijf heeft doen groeien!”
Over LiveChat Service
Livechat Service levert de chatsoftware inclusief bemanning als dienstverlening:
“Chat-as-a-Service”. De chat wordt 7 dagen per week van 7:00 tot 23:00 uur
uitgevoerd door een gedreven team van 30 operators. LiveChat Service is succesvol voor ruim 230 bedrijven waaronder: Fit20, Girav, Financial Lease, Flexas, Qredits, Garantiemakelaars, BHV Nederland en PontMeyer.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.