Industry Wire

Geplaatst door Springbok

Ethias brings back humanity in insurance

Ethias kiest de nieuwe purpose gedreven combinatie Springbok x Dawn.

Amsterdam, 18 mei 2022 – Verzekeringsgroep Ethias gaat samenwerken met Springbok x Dawn, een nieuw type bureau dat marketing opnieuw uitvindt voor 21st century brands. Na ruim 10 jaar samengewerkt te hebben met BBDO was Ethias onder de begeleiding van Pitchpoint op zoek naar een nieuwe creatieve en strategische partner.

Ethias is een van de grootste verzekeraars van België en staat met de slogan ‘glimlach verzekerd’ bekend als vernieuwend en klantgericht. Om dit sterke merk nog verder uit te bouwen zocht de verzekeraar naar een creatief en strategisch bureau dat kan merkdenken, sterk is in creatie, maar ook gespecialiseerd is in digitaal en data. Springbok x Dawn bewees tijdens de pitch de juiste partner te zijn en zal Ethias de komende jaren als lead agency full-service bedienen met een geïntegreerde aanpak.

De purpose-gedreven verzekeraar past perfect in het portfolio van Springbok x Dawn. De agency gelooft dat merken de kracht hebben om een positieve maatschappelijke verandering teweeg te brengen en dat is precies waar Ethias voor wil gaan. Voor Springbok x Dawn, die pas afgelopen maart hun samensmelting aankondigde, was dit de eerste pitch in deze nieuwe vorm – en direct een schot in de roos.

Vincent Pécasse (Head of Marketing & Customers Solutions Ethias): “Gezondheidscrisissen, een digitale kloof, sociale ongelijkheden, het steeds nijpender klimaatprobleem… Het zijn nieuwe bedreigingen die meer en meer de solidariteit op de proef stellen die nodig is om te bouwen aan een verantwoordelijke en duurzame samenleving van de toekomst. Menselijke en ethische waarden worden te veel miskend, alhoewel ze onze enige en unieke reden van bestaan zijn. Daarom plaatsen we bij Ethias de mens en zijn omgeving centraal in alles wat we doen. En om dit waar te maken, durven wij vriendelijk, begripvol en empathisch te zijn. Al deze diepgewortelde menselijke waarden brengen wij samen in een onstuitbaar enthousiasme voor het welzijn van iedereen. Dit nieuwe partnerschap met Springbok x Dawn is een kans om dit engagement met volle overtuiging nog meer zichtbaar en concreet te maken.

David Snellenberg (Executive Creative Director Springbok x Dawn): “We kunnen ons geen betere account bedenken voor de nieuwe combinatie Springbok x Dawn. Ethias laat ons toe om betekenisvol werk te leveren en de slagkracht aan te tonen van onze combinatie tussen brand en tech, gedreven door purpose. Dat we onze eerste pitch meteen winnen bewijst dat ons nieuwe type bureau een sterk antwoord is op de vragen uit de markt. We kijken er naar uit om samen te werken met dit betekenisvolle merk en Ethias verder uit te bouwen.”

Alexander Cha’ban (Creative Director Springbok x Dawn): “Ethias is wat wij noemen een 21st century brand, een merk met ambitie dat een positieve impact wil maken op de maatschappij. Wat ook goed past bij Springbok x Dawn, is dat de verzekeraar zeer veel ambitie heeft om op digitaal vlak stappen te zetten. We kijken er naar uit om samen met Ethias onze missie ‘reinventing marketing for 21st century brands’ handen en voeten te geven.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht