Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Eurail.com verbetert webshop en klantbeleving met Adobe Experience Manager en commercetools

Eurail.com verbetert webshop en klantbeleving met Adobe Experience Manager en commercetools

Integratie met de microservices van commercetools zorgt voor een toekomstbestendig platform met verbeterde beveiliging, performance en API-connectiveit

Amsterdam, 28 februari 2018 – Eurail.com, één van de grootste online reisorganisaties in Nederland, kiest voor Adobe Experience Manager als geavanceerd content management systeem voor haar wereldwijde webshop. Dit biedt het snelgroeiende e-commercebedrijf, dat treinpassen verkoopt waarmee reizigers door Europa kunnen reizen met één pas, meer flexibiliteit en snelheid in het publiceren van content. Naast het content management systeem (CMS) wordt ook het e-commerce platform vernieuwd met behulp van commercetools. Dankzij de integratie tussen beide systemen wordt het voor Eurail.com mogelijk om de klantbeleving verder te verbeteren, het beheer te vereenvoudigen en eenvoudig API’s te ontwikkelen voor de koppeling met partners. De nieuwe webshop wordt naar verwachting in de zomermaanden opgeleverd.

Wendbaar, toekomstbestendig en gebruiksvriendelijk
De online retailsector is voortdurend in beweging met nieuwe technologieën en veranderende klantwensen. Om hier snel op in te kunnen spelen, is een e-commerce platform nodig dat hierop is ingericht. Adobe Experience Manager, dat deel uitmaakt van Adobe Experience Cloud, biedt een breed scala aan direct toepasbare diensten, waardoor het ontwikkelen van maatwerkoplossingen overbodig wordt. Dit maakt Eurail.com nog wendbaarder en het nieuwe platform toekomstbestendig.

Eurail.com besteedt veel aandacht aan content creatie met inspirerende verhalen, praktische tips en speciale campagnes en aanbiedingen. Tot op heden verliep dit proces via het centrale content team en technische ondersteuning van onder andere het IT-team. De gebruiksvriendelijke functionaliteit van Adobe Experience Manager maakt het mogelijk dat content creatie zonder tussenkomst van IT-expertise mogelijk is. Hierdoor kan de marketing content aanzienlijk sneller op de websites worden gepubliceerd. Adobe Experience Manager biedt bovendien aanbevelingen voor SEO-optimalisatie, functionaliteit voor campagnebeheer en uitgebreide A/B-testmogelijkheden.

Verbeterde samenwerking met partners
Naast directe levering via de eigen webshop, verkoopt Eurail.com ook treinpassen via whitelabel partners als NS Internationaal, DB (Duitse spoorwegen), Trenitalia (Italiaanse spoorwegen) en NMBS (Belgische spoorwegen). Daarnaast werkt Eurail.com samen met diverse partners op het gebied van bijvoorbeeld accommodatie en reisverzekeringen. Om deze partners nog beter van dienst te kunnen zijn, was een belangrijke voorwaarde binnen het selectieproces dat het nieuwe CMS ook ondersteuning biedt voor API-connectiviteit. Commercetools stelt Eurail.com in staat om samenwerking met partners te verbeteren met behulp van API-integratie.

Sneller innoveren op basis van microservices
Eurail.com koos als backend van de nieuwe webshop voor het cloud-gebaseerde microservices en API-first platform van commercetools. Onlangs kondigde commercetools de integratie met Adobe Experience Cloud aan. Deze combinatie biedt retailers en merken meer flexibiliteit en wendbaarheid. Eurail.com was op zoek naar out-of-the-box implementaties, deze verbeterde verbinding draagt daar aan bij.

“Eurail.com is een mooi voorbeeld van een Nederlandse online retailer die sterk groeit en zich onderscheidt van concurrenten door technologische vernieuwing”, stelt Joanne Veenvliet, retail verantwoordelijke bij Adobe Benelux. “Er is bewust gekozen voor een e-commerce platform bestaande uit Adobe Experience Manager en de e-commerce technologie van commercetools. Dit stelt Eurail.com in staat om snel te anticiperen op veranderingen in de markt en beide oplossingen vanuit hun toegevoegde waarde te benutten. Hiermee ontstaat een toekomstbestendig platform dat perfect past bij de visie van Eurail.com op IT-architectuur en vormt een uitstekende basis voor verdere groei.”

“Adobe Experience Manager sluit perfect aan bij onze wensen en toekomstige architectuur”, stelt Hugo Knobbout, Head of IT bij Eurail.com. “Adobe onderscheidt zich van andere leveranciers door de focus op het verbeteren van de klantbeleving en dit past perfect bij onze klantgerichte strategie. Het platform is toekomstbestendig en sluit aan bij onze op microservices gebaseerde architectuur. Adobe helpt ons bij het realiseren van onze ambitie om het beste platform te bieden voor reizigers die Europa per trein willen ontdekken.”

Roel Verhagen, Head of Commerce bij Eurail.com: “Met Adobe Experience Manager willen we snel kunnen reageren op veranderende klantbehoefte, flexibel blijven dus, en resultaatgericht om de sales funnel continue te optimaliseren.”

“We zijn zeer verheugd om Eurail.com te helpen bij het opbouwen van een future proof e-commerce omgeving, die is afgestemd op zowel de huidige als toekomstige vereisten voor het bedienen van haar klanten”, aldus Steven Fockema Andreae, Director Benelux, UK and Nordics bij commercetools.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht