Industry Wire

Geplaatst door Eurofiber

Eurofiber lanceert nieuwe communicatiecampagne

Maarssen, 17 september 2018 – Vandaag lanceert Eurofiber zijn nieuwe communicatiecampagne met de pay-off: Lifeline for the digital society. Eurofiber bestaat bijna 20 jaar en heeft in de afgelopen jaren een aanzienlijk marktaandeel in glasvezelnetwerken in Nederland en België verworven.

De digitale uitdagingen van vandaag vragen om toekomstbestendige oplossingen met technologie van overmorgen, zoals 5G. Daar is een robuust, open glasvezelnetwerk voor nodig. De multimediale campagne van Eurofiber start vandaag en laat de concrete toepassingen in een divers aantal aansprekende sectoren zien.

Lifeline for the digital society
Alex Goldblum, CEO van Eurofiber Group, zegt: “Binnen onze sector zijn we inmiddels een toonaangevende partij. Buiten de sector kennen veel organisaties en mensen ons niet, terwijl zij in hun dagelijks werk en leven toch vaak gebruikmaken van onze open digitale infrastructuur. Eurofiber is namelijk verantwoordelijk voor meer dan 50% van alle internetdata, meer dan 50% van al het mobiele verkeer en de verbinding tussen meer dan 80% van alle datacenters in Nederland en België. In de afgelopen 18 jaar hebben we gebouwd aan een robuust open glasvezelnetwerk, dat nu 28.000 kilometer lang is en waar wekelijks 40 kilometer bijkomt.”

De razendsnelle technologische ontwikkeling in onze samenleving vereist volgens Goldblum robuuste, open digitale netwerken, met name in de gezondheidszorg, mobiliteit en smart city toepassingen. “Het belang van onze open digitale infrastructuur is dan ook cruciaal, vandaar de keuze voor onze nieuwe pay-off: Lifeline for the digitial society.”

Vitale infrastructuur voor de samenleving
De slimme open digitale infrastructuur van Eurofiber legt op deze manier het fundament onder de digitalisering van de samenleving. De Nederlandse overheid heeft Eurofiber de status toegekend van ‘vitale infrastructuur’. De dienstverlening van het bedrijf is ondergebracht in vijf bedrijven: Eurofiber Nederland, Eurofiber België, Dataplace, UNET en DCspine.

Over ons

Eurofiber exploiteert sinds 2000 hoogwaardige open digitale infrastructuur. Met ons eigen glasvezelnetwerk en datacenters bieden we bedrijven, overheden en non-profit organisaties een toekomstvaste, slimme en open infrastructuur. Klanten hebben de vrijheid om zelf de diensten, toepassingen en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben. Zo kunnen ze het innovatiepotentieel in de digitalisering ten volle benutten. Naast het uitgebreide glasvezelnetwerk in Nederland en België en vier eigen datacenters in Nederland, bieden we sinds 2017 ook oplossingen voor volledig flexibele interconnectiviteit tussen meer dan 50 datacenters in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht