Geplaatst door Merkle

Europcar wint Dutch Search Awards

Den Haag, 13 december 2019 – Gisteravond vond de jaarlijkse uitreiking van de Dutch Search Awards plaats in Utrecht. Tijdens deze enerverende avond werden 21 awards uitgedeeld aan de beste oplossingen binnen de Nederlandse search-industrie. Europcar kreeg drie nominaties voor de lokale multi-channel strategie die zij samen met Merkle hebben ontwikkeld en ging er aan het eind van de avond met twee prijzen vandoor; de Grote Prijs en de prijs voor de beste SEO-campagne.

De prijswinnende search-oplossing

De Grote Prijs van de Dutch Search Awards is een felbegeerde onderscheiding voor online marketeers. Dit jaar waren Merkle (met Europcar), Dept en Reprise genomineerd door een vakjury onder leiding van Talitha Zwagers, Director Digital Marketing bij Traffic Builders. Europcar presenteerde tijdens de awardshow hun case met een korte video waarna het publiek live kon stemmen. Het juryoordeel telde voor 51% mee in de uiteindelijke score.

Wietske Aaftink, marketing manager Europcar, “wij zijn enorm trots op ons team en partner Merkle, dat we deze fantastisch mooie prijzen hebben mogen winnen. De mooie resultaten waren al een gewin voor ons merk en voor onze klanten, maar deze awards geven daar nog een extra gouden randje aan.”

Arjen Hettinga, VP Digital Media & Analytics bij Merkle Nederland: “Deze awards zijn niet alleen een erkenning van het goede werk wat we hebben verricht, maar ook voor de samenwerking met Europcar. Altijd als één team en 100% transparant.”

Dutch Search Awards

De Dutch Search Awards is een initiatief dat opgericht is om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de spotlights te zetten met in totaal 21 awards, onderverdeeld in vier verschillende categorieën met De Grote Prijs als ultieme award. Op 12 december 2019 zijn de awards uitgereikt in DeFabrique in Utrecht.

Over Europcar

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Europcar heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in meer dan 140 landen. Europcar voorziet in diverse mobiliteitsbehoeften van haar klanten, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met 36 vestigingen, en een groot wagenpark met diverse personenauto’s, bestelauto’s, verhuisauto’s en vrachtauto’s.

Over Merkle

Merkle Nederland, is onderdeel van een wereldwijd data gedreven marketing bureau. In Nederland zijn er ruim 325 mensen werkzaam in Amsterdam, Breda en Rotterdam. Het hoofdkantoor staat in Columbia, Maryland, US. In totaal heeft het bedrijf 65 vestigingen en 7200 medewerkers verspreid over de wereld.