Industry Wire

Geplaatst door Cheil

Europese primeur: dynamische pre-rolls door Starcom en Cheil Amsterdam

Voor het eerst kunnen consumenten in Europa dynamische pre-rolls ervaren. Starcom en Cheil Amsterdam zetten in samenwerking met Google deze techniek in voor hun klant Samsung. De toepassing geeft merken de kans om op de consument afgestemde videocontent te laten zien. Gebruikers zien en horen variaties in beeld, tekst en geluid – afhankelijk van wat voor video’s ze bekijken op YouTube.

De content die in de pre-rolls te zien is, wordt aangepast aan het soort video’s dat de gebruiker op YouTube bekijkt: een bepaald muziekgenre, gaming, sport of vlogging – er zijn tientallen varianten.

Mariska Kloezen, Business Director bij Cheil Amsterdam: “Deze nieuwe techniek stelt merken in staat relevanter te zijn voor hun doelgroep. Met deze online videocampagne laten we zien hoe je beeld automatisch en effectief kunt afstemmen op verschillende groepen mensen met een bepaalde smaak.”

Joris Lak, Strategy Director bij Starcom Nederland: “Dit is een mooi voorbeeld van de manier waarop media en technologische ontwikkelingen creatie kunnen inspireren en faciliteren. Deze dynamische pre-rolls stellen ons in staat mensen gerichter en persoonlijker aan te spreken.”

Cheil produceerde zeventien pre-rolls die met verschillende tekstwissels uiteindelijk tientallen varianten opleveren. De dynamische video’s zijn onderdeel van de campagne ‘The world is 360. Live 360’ die Samsung onlangs in samenwerking met Cheil Amsterdam lanceerde.

Credits:

Bureau: Cheil Amsterdam

Creatie: Peter Hamelinck, Thijs de Boer

Account: Judith Langeslag, Janita Veenstra,  Mariska Kloezen

Production company: Pirke Productions

DOP: Ram van Meel

Postproduction: Justin Baker

Sound: Parkstudio

Mediabureau:  Starcom

Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Marius Klijzing, Gerben van Walt Meijer, Willem Visser

Over Cheil

Cheil werkt op het snijvlak van advertising, digital en retail. Het bureau creëert consistente, overtuigende, aanstekelijke verhalen, voortgestuwd door innovatie en real-time inzichten. Het Cheil-netwerk is geboren uit de Aziatische tech-revolutie en opgegroeid in het digitale tijdperk.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht