Geplaatst door SAP

Experis Ciber gekwalificeerd voor SAP S/4HANA Professional Services Cloud

Eindhoven, 13 augustus 2018 – Experis Ciber is door SAP Nederland gekwalificeerd voor S/4HANA Professional Services Cloud. Met deze cloudoplossing kunnen bedrijven commerciële projecten beheren en het rendement ervan vergroten. Experis Ciber levert de oplossing met enkele eigen aanvullingen onder het label ‘Experis Ciber Cloud Professional Services’.

Experis Ciber Cloud Professional Services geeft bedrijven onder meer realtime inzicht in alle financiële informatie. Dat bevordert een snelle en correcte rapportering en facturatie. Ook vergroot de oplossing het inzicht in projecten. Dat verkleint de kans op problemen zoals het overschrijden van deadlines en budgetten.

Unieke dashboards
Experis Ciber Cloud Professional Services bevat unieke, in-house ontwikkelde dashboards. Deze geven informatie over de KPI’s bewaking, sturing en rapportage. Dit managementdashboard ontsluit gegevens uit S/4HANA Cloud, maar ook uit andere SAP- en niet-SAP-systemen. De oplossing genereert maar liefst 26 rapporten, die inzicht verschaffen in de financiële performance en planning van projecten. De implementatietijd is relatief kort: Experis Ciber Cloud Professional Services is binnen 8 tot 12 weken operationeel.

Early adopter
Experis Ciber is een van de eerste organisaties die S/4HANA Professional Services Cloud in gebruik neemt.”De overname door de ManpowerGroup gaf ons de kans om te kiezen voor een nieuw applicatielandschap. Met S/4HANA Professional Services Cloud moderniseert en simplificeert Experis Ciber zijn IT-landschap”, zegt Linda Beukers, Director SAP Practice bij Experis Ciber.

Beukers: “We adopteerden standaardprocessen voor urenregistratie, projectadministratie, facturatie, de financiële administratie en het verwerken van inkomend en uitgaand betalingsverkeer. Onze financiële processen zijn daarmee vereenvoudigd en vernieuwd. Als early adopter beschikken we daarnaast over veel kennis van deze nieuwe SAP-technologie. Die kunnen we goed toepassen bij onze klanten.”

Ervaringen uit eerste hand
Experis Ciber heeft voor de eigen organisatie ook de implementatie verzorgd. Het systeem is inmiddels ruim een jaar in gebruik. Het bedrijf is dan ook een zogenoemde Lighthouse-partner voor S/4HANA Professional Services Cloud.
Dat biedt voordelen, aldus Leonie van Liere, Partner Business Manager bij SAP. “Onze klanten en prospects vernemen uit eerste hand wat de ervaringen zijn en waar zij rekening mee moeten houden tijdens de implementatie. Dit is een hele waardevolle aanvulling in het verandermanagement van zo’n project.”

Over Experis Ciber
Experis Ciber is opgericht in 1996 en sinds juni 2016 onderdeel van Experis, dat weer onderdeel is van ManpowerGroup Nederland. Met 350 consultants realiseert Experis Ciber succesvolle digitale transformaties voor organisaties, waarbij de focus ligt op IT-advies, -implementaties en beheer. Samen met de zusterbedrijven Peak IT, iSense en Experis zelf telt de groep 1350 medewerkers waarmee het een middelgrote speler is op het gebied van ICT-dienstverlening in Nederland. Kijk voor meer informatie op https://www.ciber.nl.