Facilitair contact center IPG Contact Solutions internationaal live met communicatieplatform CIC

Amsterdam, 20 februari 2015 – IPG Contact Solutions, het grootste facilitaire contact center van België, is eind 2014 live gegaan met het nieuwe communicatieplatform Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence. In de komende tijd gaat CIC geimplementeerd worden in alle 10 vestigingen van IPG Contact Solutions.
“Voor ons als facilitair contact center is het belangrijk om alles te kunnen bieden waar onze klanten behoefte aan hebben,” geeft Jac Vermeer, CEO van IPG Contact Solutions, aan. “Het kunnen integreren en bedienen van nieuwe kanalen en processen is essentieel. Nu gaat het om social media maar over een jaar kan het iets heel anders zijn. Met CIC van Interactive Intelligence zijn wij er van overtuigd dat we altijd snel en flexibel de klantvraag kunnen invullen. Geen lange technische procedures maar snel schakelen.”
IPG Contact Solutions heeft 3000 medewerkers en heeft vestigingen in België, Nederland, Frankrijk en Marokko. De eerste site is eind 2014 live gegaan met CIC en in de loop van 2015 wordt verder uitgerold en zullen naar verwachting zeker 2000 IPG-agenten werken met CIC.
Jac Vermeer: “Het in gebruik nemen van CIC als ons communicatieplatform zorgt dat wij klaar zijn en blijven voor de toekomst. Het platform faciliteert in alle opzichten de behoeften van onze klanten. Dat maakt dat wij onze handen vrij hebben om onze klanten te helpen met hun klantcontact, de voice of the customer en procesoptimalisatie.”
“IPG heeft voor CIC van Interactive Intelligence gekozen na een zeer uitgebreide en gedegen selectieprocedure,” vertelt Christian Schelhaas, Territory Manager Benelux van Interactive Intelligence. “We zijn dan ook erg blij met de weloverwogen keuze van IPG Contact Solutions en daarmee met het in ons gestelde vertrouwen. Voor Interactive Intelligence is dit een grote stap voorwaarts in de Belgische markt. Enerzijds omdat IPG, de grootste outsourcer van België voor ons gekozen heeft en anderzijds vanwege de diverse en veeleisende vragen en requirements die IPG’s klanten stellen aan hedendaagse vormen van klantcontactafhandeling”.
Interactive Intelligence kende IPG in december 2014 al de Partnership Award toe vanwege de constructieve samenwerking en de inzet op een langetermijnrelatie.
===
Over IPG
IPG (Koramic Investment Group) is een Europese groep van call centers actief in België, Frankrijk, Nederland en Marokko. Zo’n 3000 medewerkers staan 24 uur per dag en 7 dagen op 7 borg voor een professionele behandeling van al uw contacten met klanten. In België heeft IPG het grootste contact center met meer dan 18 jaar ervaring. www.ipggroup.eu
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn ontwikkeld om de customer experience te verbeteren en zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een cloudmodel. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 6000 klanten, waarvan ruim 250 in de Benelux en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software 2014 Service leveranciers. Mashable plaatste in 2014 Interactive Intelligence op de tweede plek in de ‘List of Seven Best Tech Companies to Work for’. Interactive Intelligence heeft meer dan 2000 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 24 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.