Geplaatst door Fitbit

Fitbit introduceert Charge 3: de populairste fitnesstracker van Fitbit is nu beter dan ooit

De Fitbit Charge 3 heeft een zwembestendig design, biedt de meest geavanceerde gezondheids- en fitnessfuncties en is de slimste tracker van Fitbit ooit – met een langere batterijduur tot 7 dagen[i]

Fitbit kondigt de Sleep Score-bèta aan voor meer inzicht in slaapgedrag en slaapkwaliteit met de SpO2-sensor voor het opsporen van slaapstoornissen die kunnen duiden op gezondheidsproblemen, zoals slaapapneu

Amsterdam – 20 augustus 2018 – Fitbit, wereldwijd toonaangevend in wearables, introduceert de Fitbit Charge 3™, de nieuwste uitbreiding van de populaire Charge-lijn.[ii] Charge 3 heeft een waterbestendig design met touchscreen display, meer dan 15 doelgerichte trainingsmodules, essentiële functies om je op de hoogte te houden van wat je zelf belangrijk vindt, tot 7 dagen batterijduur en Fitbit’s meest geavanceerde sensor- en algoritmetechnologie voor trackers. Fitbit Charge 3 is vanaf nu voor €149,95 te bestellen in de voorverkoop op Fitbit.com, en is vanaf oktober 2018 wereldwijd in de winkel en online verkrijgbaar.

“Met Charge 3 bouwen we voort op het succes van de populaire Charge-serie en leveren we de meest innovatieve tracker op de markt. De Charge 3 onderscheidt zich door het extreem slanke, comfortabele en hoogwaardige design met geavanceerde gezondheids- en fitnessfuncties, perfect voor de actieve levensstijl”, aldus James Park, medeoprichter en CEO van Fitbit. “Charge 3 biedt bestaande gebruikers uitstekende redenen om te upgraden, terwijl we daarnaast nieuwe gebruikers zullen trekken die op zoek zijn naar een betaalbare wearable met een slanker en dunner design. Omdat we met ons brede productaanbod, van trackers tot smartwatches, gericht inspelen op de behoeften van miljoenen gebruikers zijn we in staat ons aandeel op de algehele markt voor wearables verder te versterken.”

De Charge-serie is met 35 miljoen verkochte exemplaren de populairste productlijn van Fitbit. Onderzoek van Fitbit wijst uit dat 35% van de consumenten die in het afgelopen jaar het kopen van een wearable overwogen, 42% een tracker wilde versus 36% een smartwatch. Dit is vanwege het slankere ontwerp, de gebruiksvriendelijke functies en de prijs.[iii] Onderzoeksbureau IDC verwacht dat fitnesstrackers de komende jaren een aanzienlijk aandeel blijven vormen binnen de algehele wearablemarkt.[iv] Trackers vormen ook de meerderheid van de wearable verkopen in grote markten als Australië, Groot-Brittannië, Japan, Singapore en Spanje.[v]

Hoogwaardig design, intelligent ontworpen
Charge 3 is gemaakt van lichtgewicht materiaal met een aluminium frame van ruimtevaartkwaliteit en een Corning® Gorilla® Glass 3 display voor een slanker, modern silhouet. Dit verhoogt tevens de duurzaamheid en zorgt voor een comfortabelere pasvorm voor zowel mannen als vrouwen. De nieuwe tracker heeft een helder OLED scherm dat bijna 40 procent groter en helderder is dan dat van zijn voorganger, en biedt een meer intuïtieve ervaring met gemakkelijke toegang tot de belangrijkste informatie. Fitbit Charge 3 is de eerste wearable met een inductieve knop, wat nieuwe technologie bevat waarvoor patent is aangevraagd. Deze knop zorgt voor een gestroomlijnd, waterbestendig ontwerp en meer ruimte in de tracker om meer sensoren te plaatsen, evenals een grotere batterij die tot wel 7 dagen meegaat.

Accessoires, prijzen en beschikbaarheid
De Charge 3 kan je aan je activiteiten of voorkeuren aanpassen met een nieuwe supereenvoudige polsbandbevestiging en een hele reeks accessoires. Je hebt keuze uit hoogwaardige materialen zoals verfijnde klassieke en vlekwerende polsbanden met diamantstructuur, ademende silicone sportpolsbanden, modieuze gevlochten polsbanden, en polsbanden van handgemaakt Horween-leer. De Charge 3 Special Edition met NFC heeft een exclusieve, witte silicone sportpolsband met een grafietgrijze aluminium frame of een lavendelkleurige gevlochten polsband met roségouden aluminium frame, plus een zwarte klassieke polsband in een apart doosje.

De Charge 3 is vanaf nu voor €149,95 in de voorverkoop te bestellen op Fitbit.com en vanaf morgen bij een selecte groep webwinkels (grafietgrijze aluminium frame met zwarte polsband of blauwgrijze met roségouden frame; accessoires verschillen van €29,95 – €69,95). Binnenkort is de Fitbit Charge 3 Special Edition met Fitbit Pay beschikbaar voor €169,95. De Charge 3 is vanaf oktober 2018 verkrijgbaar.

Kijk voor meer details over de Fitbit Charge 3 op Fitbit.com.

Over Fitbit
Fitbit helpt mensen gezonder en actiever te leven door ze met data, motivatie en coaching te ondersteunen in het nastreven van hun doelen. Fitbit, wereldwijd toonaangevend in wearables, ontwerpt producten en methoden die je fit en gezond helpen worden. Bekroonde producten van Fitbit zijn onder andere de Fitbit Charge 3™, Fitbit Alta HR™, Fitbit Alta®, Fitbit Ace™, Fitbit Flex 2® en Fitbit Zip® wearables, verder heeft het bedrijf de Fitbit IonicTM smartwatch, de Fitbit FlyerTM draadloze hoofdtelefoon en de Fitbit Aria® en Fitbit Aria 2TM Wi-Fi Smart Scale in haar portfolio. Wereldwijd worden de Fitbit-producten verkocht in meer dan 39.000 winkels, verspreid over 86 landen. Ondersteund door een van ’s werelds grootste sociale fitness netwerken en databases met gezondheids- en fitnessdata, biedt het Fitbit platform gepersonaliseerde ervaringen, inzichten en begeleiding door toonaangevende software en interactieve tools, inclusief de Fitbit en Fitbit Coach apps en de Fitbit OS voor smartwatches. Fitbit Health Solutions ontwikkelt health en wellness oplossingen, bedoeld om interactie te genereren en de algemene gezondheid van een individu te verbeteren om zo een positief rendement voor de werkgevers, gezondheidsplannen en gezondheidssystemen op te leveren.

Fitbit en het Fitbit-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Fitbit, Inc. in de VS en andere landen. Overige Fitbit handelsmerken zijn te vinden op www.fitbit.com/legal/trademark-list. Handelsmerken van derden worden erkend.

Deel je Fitbit-ervaring via Facebook, Instagram of Twitter.

[i] Battery life varies with use and other factors.

[ii] IDC estimates and Fitbit shipments of Charge, Charge HR and Charge 2 Q2 ’17 Q1 ‘18 in North America, UK and Germany.

[iii] Fitbit Primary Research, Brand Tracker (US), Q1 2018.

[iv] IDC Forecast published June 2018; Product Types Wrist, Watch & Modular.

[v] GfK PoS Data, panel market, sales units%, Jan.-June 2018