FJ viert 130 jaar makerschap voor Carhartt Workwear

Om Carhartt Workwear’s 130 jarige nalatenschap te vieren produceerde FJ een main film en een serie van 5 portretten, waarin Carhartt’s brand ambassadors centraal staan die elk hun eigen geschiedenis hebben met het merk.
De campagne laat zien dat Carhartt jou in staat stelt je eigen erfgoed te creëren met je eigen handen. ‘Onze missie was om 130 jaar Carhartt Workwear in Europa te vieren’, vertelt Jasper Fraikin van FJ. ‘En brand awareness te genereren over de gehele EMEA regio. Tenslotte wilden we landingspagina weergaves genereren en ontdekken welke doelgroep het best reageert op welke video content door zorgvuldig onze campagne data te evalueren.’
Iets blijvends creëren
Het was voor ons heel belangrijk om te voorkomen dat het één enkel campagne moment zou worden. Daarom hebben we voorgesteld om een serie te schieten zodat we de klantreis van de doelgroep verrijken voor een langere tijd met inspirerende en verrassende video’s.
De geportretteerde ambassadeurs werken al voor langere tijd met het merk. Zo belichamen ze de bestendigheid van het merk. In totaal hebben we 42 assets geproduceerd voor 2 landen. Hierin zitten oa. de lange main film, 15 korte portret teasers, behind the scenes video en 24 foto’s voor print en online.
Tijdens de shoot hebben we ook fotografie mee geschoten zodat de look & feel van het project consistent blijft. En we authentieke content kunnen blijven inzetten in de campagne.
Vervolgens hebben wij 12 campagnes op YouTube, Facebook en Instagram gedraaid voor Nederland en Duitsland. De resultaten zullen binnenkort zichtbaar zijn op deze pagina.
Main film:
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.