Geplaatst door Ford

Ford biedt startende bedrijven € 30.000

AMSTELVEEN, 24 augustus 2017 – Op het AppLink-evenement ‘Make It Driveable’ dat op 25 en 26 oktober in Parijs wordt georganiseerd, biedt Ford startende bedrijven in Europa, Israël en Turkije de kans om mee te delen in een bedrag van € 30.000 dat de autofabrikant beschikbaar heeft gesteld. Met dit geld kunnen zij in samenwerking met Ford hun ideeën ontwikkelen.

Het evenement in Parijs vormt het hoogtepunt van de tour van het Ford Connected Vehicle and Services-team waarbij negen locaties in acht steden werden bezocht. Het Ford Connected Vehicle and Services-team ontmoette ontwikkelaars en startende bedrijven en maakte kennis met nieuwe, innovatieve toepassingen voor SYNC AppLink.

Deelnemers die tijdens eerdere evenementen in Amsterdam, Berlijn, Istanbul, Londen, Parijs, Stockholm, Tel Aviv en Wenen voor deelname zijn geselecteerd, kunnen in Parijs hun apps testen met Ford-hardware, profiteren van één-op-één mentorsessies, focusgroepen bijwonen waar zij in contact komen met echte klanten en voor de verdere ontwikkeling van hun concepten rechtstreeks samenwerken met ingenieurs van Ford. Nederlandse deelnemers kunnen zich nog aanmelden tot 13 oktober en tot nu toe zijn er twee Nederlandse deelnemers goedgekeurd.

Met SYNC AppLink, het connectiviteitssysteem van Ford, kunnen bestuurders door middel van spraaksturing en via het touchscreen apps bedienen. Op dit moment rijden er al meer dan zeven miljoen Fords rond die zijn uitgerust met AppLink.

“Of het nu gaat om geld te verdienen met een bezorgdienst, verzekeringspremies te verlagen of om wagenparkbeheerders optimaal te laten communiceren met hun bestuurders, ontwikkelaars zitten boordevol ideeën om automobilisten in hun auto optimaal te laten profiteren van apps”, zegt Scott Lyons, Business and Partner Development, Connected Vehicle and Services bij Ford Europa. “Wij willen die creativiteit koesteren en de deskundigheid van Ford inzetten om ontwikkelaars te helpen bij het bedenken van mobiliteitsinnovaties.”

Om in aanmerking te komen voor deelname, moeten ontwikkelaars van auto-applicaties zich richten op de volgende vier categorieën: de ‘multi-connected car’, mobiliteit, het te gelde maken van voertuiggegevens en in-car productiviteit. Voor apps die zijn gericht op andere categorieën is een speciale ‘wildcard’-categorie opgesteld. De winnaars zullen op 26 oktober bij de Eiffeltoren worden bekendgemaakt.

Ontwikkelaars die meedoen in de categorie ‘multi-connected car’ worden uitgedaagd om de AppLink-functionaliteit te combineren met de ingebouwde modem-technologie en clouddiensten.* Apps in deze categorie zorgen onder andere voor up-to-date weerberichten, parkeerinformatie en verkeersberichten.

Het ideation event in Parijs is het vervolg op de succesvolle Ford SYNC AppLink Mobility Challenge die vorig jaar in Berlijn werd georganiseerd. Apps die hier toen werden bekroond helpen automobilisten parkeerboetes te voorkomen, geld te verdienen aan hun auto terwijl deze geparkeerd staat en brandstof te tanken zonder een benzinestation te bezoeken.