Geplaatst door Freedom Internet

Freedom stoot KPN van troon en is ‘Beste Alles-in-1 Provider’ volgens test Consumentenbond

Freedom Internet is voor de derde keer door de Consumentenbond uitgeroepen tot ‘Beste Alles-in-1 Provider’. Met een testoordeel score van 8 stoot Freedom de nummer 1 van de afgelopen tijd – KPN – van de troon. Een zeer gewilde positie in providerland. Deze erkenning is namelijk vaak voor klanten een doorslaggevende reden om over te stappen naar een provider.

Freedom Internet is een provider die is opgericht nadat KPN een aantal jaren geleden besloot de stekker uit XS4ALL te trekken. Sindsdien zijn ze niet meer weg te denken uit het rijtje Nederlandse providers. De naam van deze voorvechter voor een veilig en vrij internet duikt ook steeds vaker op in de media. Zo zijn ze onderdeel van een coalitie die een rechtszaak is gestart tegen de Raad van de EU in verband met de blokkade van een aantal websites, maar strijden ze ook mee voor een veilig digitaal onderwijs en eerlijke concurrentie op de glasvezelmarkt. “Dat we wederom als beste uit de test Alles-in-1 Provider komen bij de Consumentenbond, is een mooie erkenning voor al ons harde werk.” reageert Anco Scholte ter Horst, CEO Freedom Internet.

Klanten kiezen bewust voor veilig en vrij internet
Freedom Internet is meer dan alleen een provider die klanten van internet, televisie en bellen voorziet en dat weet de klant ook. “Klanten die kiezen voor Freedom Internet doen dat omdat ze zich bewust zijn van het feit dat het internet niet altijd veilig en meekijkvrij is, maar ook omdat kwalitatieve producten en een goede dienstverlening belangrijk voor ze is. Dat klanten ons nu een 9,8 op het onderdeel ‘providerwaardering’ geven is fantastisch! Vol goede moed en met een grote glimlach op ons gezicht gaan we door om iedereen te voorzien van een veilig en vrij internet”. legt Anco uit.

Freedom Internet kent grote achterban
Freedom Internet is mede opgericht dankzij een grote achterban van klanten, founding members en crowdfunders. In 2019 kon de provider van start dankzij een startkapitaal van 2,5 miljoen euro dat zij binnen maar liefst 3 dagen ophaalden tijdens een crowdfunding. Ook kon een grote groep founding members voor een kleine prijs een mailaccount aanschaften.

Om verder te kunnen groeien startte Freedom in 2022 en 2023 nogmaals een crowdfunding. Dit keer ging het echter niet om een lening maar werden er aandelen verkocht zonder stemrecht. De provider hanteert een businessmodel waarbij nieuwe klanten vooruit worden gefinancierd. Kosten voor het modem, het merendeel van de kosten voor een monteur en de kosten voor het netwerk worden gedragen door de provider. Dat betekent dat een klant pas geld gaat opleveren na minstens 18 maanden. De tweede en derde crowdfunding waren daarom nodig om verder te kunnen groeien.

“We zijn onze klanten erg dankbaar voor het vertrouwen dat zij in ons tonen. Stilzitten en achterover hangen is er echter niet bij. Ondanks dat we al veel bereikt hebben, staat er nog steeds genoeg op de wensenlijstjes.” sluit Anco af.