Geplaatst door Freshworks

Freshworks benoemt David Thompson tot CMO

Freshworks, leverancier van customer engagement software, benoemt David Thompson tot Chief Marketing Officer (CMO) van de organisatie. Thompson staat bekend als een pionier in marketing en sales van SaaS-oplossingen en heeft uitgebreide ervaring in de ontwikkeling van succesvolle merken.

Thompson lanceerde als CMO het merk WebEx en was betrokken bij het bouwen van WebEx als het eerste wereldwijde SaaS-merk. Zo werd het merk gepositioneerd voor een IPO en de daaropvolgende overname door Cisco. Thompson was CEO en oprichter van genius.com/LeadRocket en onder zijn leiding positioneerde dit bedrijf zich succesvol voor een overname door CallidusCloud. Recent werkte Thompson als CMO bij auction.com/Ten-X en als Chief Strategy Officer/waarnemend CMO bij Domo.

David Thompson zet deze uitgebreide ervaring graag in voor Freshworks. Thompson: “Meer dan 150.000 organisaties over de hele wereld maken nu gebruik van het Freshworks-platform. Dit bedrijf bevindt zich in een goede positie om een SaaS-leider te worden en de kracht van excellente customer engagement te bieden aan de ‘Global 10 Milion’.”

De benoeming van Thompson komt minder dan twee maanden nadat Freshworks een investering van $100 miljoen, geleid door Accel en Sequoia, binnenhaalde.

“Dit is een buitengewoon interessante tijd voor iedereen in het Freshworks-team,” zei Girish Mathrubootham, CEO van Freshworks. “David is een ware visionair, een strategische denker en energieke leider. Hij heeft uitgebreide ervaring met SaaS-marketing en heeft werkomgevingen opgezet die het beste uit elke medewerker halen. Onze nieuwe reclamecampagne genereert nu al indrukwekkende resultaten en we kijken uit naar de intensivering van onze marketingstrategie met David aan het roer.”

Over Freshworks
Freshworks ontwikkelt een breed aanbod aan SaaS oplossingen om de samenwerking binnen organisaties te vergroten en bedrijven te ondersteunen in effectieve communicatie met zowel klanten als medewerkers. Producten van Freshworks zijn onder andere: Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshcaller, Freshteam, Freshchat en Freshmarketer.
Freshworks is opgericht in 2010 en heeft haar hoofdkantoor in San Bruno in Californië. Daarnaast heeft Freshworks internationale kantoren in India, Engeland, Australië en Duitsland. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld maken inmiddels gebruik van de cloud-oplossingen van Freshworks. Klanten van Freshworks zijn onder andere: Metro, Siemens, Unicef, Decathlon, Hugo Boss, Teamviewer, Honda, Bridgestone, Toshiba en Cisco. Kijk voor meer informatie over de organisatie op www.freshworks.com.