Geplaatst door Freshworks

Freshworks haalt $ 150 mln. op met financieringsronde, geleid door Sequoia, CapitalG en Accel met een marktwaarde van $ 3,5 mld.

Freshworks Inc., de aanbieder van customer engagement software, heeft vandaag bekendgemaakt dat het definitieve overeenkomsten heeft ondertekend voor een Serie H-financieringsronde van $ 150 miljoen met een post-money valuation van $3,5 miljard. De ronde werd geleid door bestaande investeerders Sequoia Capital, CapitalG en de eerste investeerder van Freshworks, Accel. Het kapitaal zal worden gebruikt voor de wereldwijde uitbreiding van Freshworks en om versneld te investeren in het geïntegreerde SaaS-platform. Als onderdeel van deze inspanning heeft Freshworks ook de Customer-for-Life-Cloud aangekondigd, waarmee een gemeenschappelijk dataplatform tot stand wordt gebracht om alle producten van het bedrijf samen te brengen. Zo worden belangrijke klantgegevens van marketing, sales, support en klantsucces verenigd om de eindeloze customer journey te verbeteren. De financiering sluit naar verwachting aan het eind van het jaar en is onderhevig aan gangbare afrondingsvoorwaarden, waaronder antitrust-goedkeuring van de Amerikaanse autoriteiten.

“Het CRM-landschap is vergeven van oplossingen die vooral een hype zijn en weinig resultaat bieden,” vertelt Mohit Bhatnagar, algemeen directeur van Sequoia Capital India LLP. “Freshworks is uniek omdat het software levert die werkt voor eindgebruikers in de hele organisatie; marketing, sales, support en klantsucces. De teams van Sequoia in India en de VS hebben er niet zomaar allemaal onafhankelijk van elkaar voor gekozen om nog meer in te zetten op Freshworks, nu het bedrijf zijn voetafdruk uitbreidt van India naar de rest van de wereld. De kans om een hele organisatie op een lijn te brengen en een uniforme klantervaring te creëren die beter aansluit bij hun steeds veranderende behoeften, is nog nooit zo groot geweest.”

Customer-for-Life-Cloud
Door gebruik te maken van de Customer-for-Life-Cloud, zijn bedrijfsteams binnen de hele organisatie beter op de hoogte van hun klanten en kunnen ze proactief handelen om klanttevredenheid en levensduurwaarde te verhogen, van het eerste contact tot de laatste interactie. Met de Customer-for-Life-Cloud krijgen klanten toegang tot een 360-graden-overzicht van de klantgegevens op het gebied van sales, marketing, support en succes. Zo zijn bedrijven beter en sneller in staat om efficiënt te reageren op klantverzoeken en extra verkoopmogelijkheden te benutten. Teams binnen het hele bedrijf kunnen de stap zetten van eenvoudige klantbeoordelingen naar bruikbare aanbevelingen die zijn gebaseerd op gegevens met betrekking tot klantsucces. Zo worden tevredenheid, klantbehoud en upsell-kansen accountbreed verhoogd.

“Sinds de oprichting van Freshworks hebben we het voortouw genomen bij de democratisering van software voor de hele organisatie. We zetten die traditie voort door gebruik te maken van de meest geavanceerde cloud-technologieën om ervoor te zorgen dat software de hele organisatie helpt en de klant weer centraal wordt gesteld in CRM”, aldus Girish Mathrubootham, CEO en oprichter van Freshworks. “Met de Customer-for-Life-Cloud kunnen bedrijven hun begrip van de klant vergroten om succes beter te voorspellen en mogelijk te maken. Daarnaast kunnen bedrijven hun verouderde SaaS-oplossingen, die met een onvoorstelbare regelmaat te veel beloofden en te weinig leverden, vervangen.”

Ga voor meer informatie over de Customer-for-Life-Cloud naar freshworks.com/platform/customer-for-life-cloud.