Geplaatst door TomTom

Frost & Sullivan benoemt TomTom Telematics tot ‘Fleet Telematics Company of the Year’

Amsterdam, 20 juni 2018 – TomTom (TOM2) Telematics is door Frost & Sullivan benoemd tot 2018 European Fleet Telematics Company of the Year. De recente innovaties op het gebied van connected car en fleet management speelden beiden een cruciale rol in de benoeming.

Het internationale adviesbureau voor zakelijke groei prijst TomTom Telematics voor het ontwikkelen van diverse oplossingen die zowel bijdragen aan optimale efficiëntie voor bestuurders, alsmede helpen om operationele kostenbesparingen voor klanten te maximaliseren.

TomTom Telematics kreeg speciale erkenning voor twee baanbrekende oplossingen: de connected car-diensten voor lease- en autoverhuurbedrijven én de recent vernieuwde fleet management-oplossing, genaamd WEBFLEET.
“Het succes van TomTom Telematics is een direct gevolg van de inspanningen om producten en bijbehorende diensten te koppelen aan een uitzonderlijke eindklantervaring,” zegt Sailesh Mohan, Senior Research Analist bij Frost & Sullivan.

“Het open, cloudgebaseerde TomTom Telematics Platform ondersteunt een breed aanbod van slimme mobiliteitsoplossingen en biedt aanzienlijke mogelijkheden voor schaalbaarheid en maatwerk. Met een voortdurende toewijding aan innovatie en betrouwbaarheid, ervaart het bedrijf een indrukwekkend groeitraject in de Europese voertuigtelematica-industrie.”
TomTom Telematics connected car diensten leveren een centraal overzicht van voertuigdata voor eigenaren van wagenparken met meerdere merken. Dit biedt voordelen voor de meest uiteenlopende sectoren, waaronder lease- en autoverhuurbedrijven en het levert tegelijkertijd applicaties die het leven van bestuurders net wat makkelijker maken.

De Software-as-a-Service (SaaS) oplossing, WEBFLEET, is eerder dit jaar volledig vernieuwd. Met nieuwe aanpassingsmogelijkheden en bijgewerkte architectuur is het nu mogelijk om nog sneller aanvullende functionaliteiten en partnerapplicaties te ontwikkelen.

Thomas Schmidt, Managing Director bij TomTom Telematics, voegt toe: “We zijn verheugd met de erkenning voor deze prestigieuze prijsuitreiking. De voortdurende ontwikkeling van ons Service Platform, en de investeringen in ons bredere productportfolio, zijn ons onderscheidend vermogen om waarde, efficiëntieverbeteringen en kostenbesparingen te realiseren voor commerciële wagenparkbeheerders en aanbieders van autodiensten.”