Geplaatst door FUGA

Fuga behaalt ISO 27001 certificering

Met trots kunnen wij u melden dat Fuga, in navolging van zuster-organisatie en Managed Service Provider Cyso, onlangs de ISO 27001 certificering heeft behaald. Deze certificering is de bevestiging van het belang dat Fuga hecht aan kwaliteit en zorgvuldigheid met betrekking tot de veiligheid van informatie en het bewaken van de bedrijfsprocessen die hiermee samenhangen.

Paul Bankert, Managing Director bij Fuga: “Wij zijn als organisatie trots op het behalen van de nieuwe certificering voor Fuga. Op deze manier willen wij de 20 jaar kennis en ervaring die wij in de hostingbranche hebben opgedaan via onze zuster-organisatie Cyso optimaal benutten binnen Fuga. Deze mijlpaal maakt opnieuw duidelijk dat wij een professionele en kwalitatieve speler zijn binnen het public cloudlandschap.”

Volledige organisatie gecertificeerd

Met de ISO 27001-certificering bewijst Fuga dat haar werkwijze voldoet aan de hoogste Internationale veiligheidsnormen. Fuga heeft haar volledige organisatie laten certificeren. Dit betekent dat Fuga met alle systemen, processen en diensten voldoet aan de gestelde voorwaarden. Fuga geeft hiermee het signaal af dat veiligheid en continuïteit hoog in het vaandel staan.

Continu proces

De ISO 27001-norm ziet niet alleen toe op de inrichting van processen en procedures rondom informatiebeveiliging, maar ook op de naleving, controle, toetsing en permanente verbetering ervan. Middels een jaarlijkse toetsing geeft Fuga haar klanten de garantie dat zij gebruikmaken van de dienstverlening van een public cloud die vaste procedures heeft ingebouwd als borging van kwaliteit.