Geplaatst door Fast Forward

Future: Fast Forward

Wat brengen de komende 10 jaar aan data-gedreven innovatie? Om u te helpen een visie te vormen op hoe digitale innovatie ook uw business gaat veranderen, interviewde Motion10 enkele visionairs op het gebied van data en innovatie in het Nederlandse bedrijfsleven. In de serie Future: Fast Forward publiceren we interviews met onder andere Microsoft CEO Ernst-Jan Stigter en Trendwatcher Vincent Everts.

Als steeds meer beslissingen op basis van data worden gemaakt, en algoritmen of software zelfsturend kunnen opereren; welke waarde kunnen mensen in organisaties dan nog toevoegen? En hoe? Welke impact heeft dat op samenwerken, en op leiderschap?

Madelein Smit: “Van nieuwe leiders worden nieuwe dingen gevraagd. Om te stimuleren, om te verbinden. Maar het hiërarchisch/militaire model is over.”

Uw visie op de impact van digitale innovatie op uw business

In de serie Future: Fast Forward beschrijven we de impact die trends op het gebied van digitale innovatie zullen hebben op vijf aspecten van uw bedrijfsvoering. Om u te helpen een visie te vormen op hoe digitale innovatie ook uw business gaat veranderen, binnen de komende tien jaar.

Trends in digitale technologie

In de serie gaan we er vanuit dat de zich snel ontwikkelende technologie veel veranderingen van ons vraagt. We onderscheiden vier zeer impactvolle trends voor de nabije toekomst: het IoT, het Digitale Platform-denken, Machine Learning, en de Blockchain.

Voorspellen op basis van data, en de visie van visionairs

Wat we in de serie Visie 2028 doen is gefundeerd een visie van de toekomst schetsen, op basis van research naar huidige trends. Dat onderzoek vullen we aan met interviews met enkele top-innovators uit het Nederlandse bedrijfsleven.

Lees nu het interview met Ernst-Jan Stigter

Om de visie op 2028 vorm te geven publiceren we vanaf 15 mei wekelijks een interview met één van de geïnterviewde innovators uit het Nederlandse bedrijfsleven, waaronder Madelein Smit (Executive Director bij D3cisive), Mascha Driessen (Senior Director Strategic Search Western Europe, Microsoft), Ernst-Jan Stigter (CEO Microsoft Nederland) en Vincent Everts (Trendwatcher).

“Data is de nieuwe munteenheid, maar ook de nieuwe grondstof voor persoonlijke groei.” – Ernst-Jan Stigter, CEO Microsoft Nederland.

Lees het interview met Ernst-Jan Stigter nu op www.motion10.nl, en kijk met ons mee naar de toekomst.