Geplaatst door RADYGO

GARCIA lanceert samen met RADYGO nieuwe denimcollectie tegen straling

We leven in een wereld waarin ‘smart’ zijn belangrijk is: we hebben een smartphone, dragen een smartwatch en rijden in slimme, zelfrijdende auto’s. Stilstaan bij de mogelijke gevolgen van ‘smart’ gebeurt echter niet zo vaak. Straling van onder andere smartphones kan bijvoorbeeld bijdragen aan een toenemende kans op impotentie of het ontwikkelen van kwaadaardige tumoren. Daarom introduceert fashionbrand GARCIA samen met RADYGO, een impact venture die de wereld ‘stralingproof’ wil maken, de GARCIA x RADYGO Smart Denim Collection. Door het verwerken van  de zogenaamde ‘RADYGO Smart Pocket®’ in een speciale collectie, wordt de vermoedelijk schadelijke straling van smartphones tegengehouden zonder bereik te verliezen. Een smart oplossing die het hele gezin beschermt tegen de gevolgen van straling.

Schild tegen straling

De RADYGO Smart Pocket® is verwerkt in een jeanscollectie voor mannen, vrouwen en jongens. De voering van de zak is gemaakt van een speciaal ontwikkeld zilverdraad verweven met luchtdoorlatend katoen in combinatie met een gepatenteerd design. Met deze combinatie van stoffen ontstaat er een schild tegen straling van onnatuurlijke energiebronnen, zoals smartphones, tablets en laptops. Door de RADYGO Smart Pocket® in de kleding te verwerken, wordt de drager voor 99,9% minder aan schadelijke straling blootgesteld, bevestigt onderzoeksbureau TNO.

GARCIA is een Nederlands familiebedrijf wat zich richt op mannen, vrouwen en kinderen; het hele gezin. Dit gezin is bij alles wat we doen ons vertrekpunt. Bescherming hoort daar vanzelfsprekend bij. Vandaar dat deze samenwerking zo waardevol voor ons is” vertelt Mark Hommelberg, CEO bij GARCIA.

Collectie

In de collectie zijn diverse items opgenomen: verschillende jeans, shorts en chino’s voor mannen, jeans voor jongens en een denim trucker jacket voor vrouwen. “Mannen dragen vaak hun smartphone in hun broekzak, terwijl vrouwen ‘m eerder in een jaszak stoppen. Vandaar ook de opbouw van de collectie.” aldus Hommelberg. De GARCIA x RADYGO collectie is vanaf 1 februari 2019 internationaal te koop bij de verkooppunten van GARCIA (onder andere Jeans Centre) en in de GARCIA webshop en is verkrijgbaar vanaf €79,99.