Industry Wire

Geplaatst door Decathlon

Geen Black Friday maar Green Friday voor Decathlon

Black Friday past niet binnen de filosofie van sportmerk Decathlon. De eerlijke en vaste prijzen van het merk dragen bij aan duurzaamheid en transparantie. De speciale lijn eco-design producten sluiten aan bij de duurzaamheidsstrategie van het sportmerk, die bijdraagt aan een beter milieu en de lifestyle van de sporter. Een gezond lichaam in een duurzame outfit voor iedereen, dat is het streven van Decathlon. Op deze manier hopen ze bij te dragen aan een betere wereld.

Green Friday

Op vrijdag 27 november is het Black Friday, Decathlon reageert op deze dag door zich aan te sluiten bij Green Friday, opgezet door het ‘Trees for All’-initiatief met merken als; Dille & Kamille, Moyee Coffee en The Green Labels.

Met een donatie van €4.500,- worden 12 tennisvelden – van in totaal zo’n 2.250 vierkante meter – aan bomen geplant in Nederland en Oeganda. Daarnaast roept Decathlon mensen op geld te doneren aan dit doel. Doneren kan via decathlon.nl/green-friday. Decathlon verdubbelt de eerste 6000 donaties via deze link.

Trees for All

Jaarlijks verdwijnen er bijna tien miljard bomen en daarom investeert “Trees for All” al twintig jaar in het planten van bomen, het herstellen van bossen en in de voorlichting hierover. “Trees for All” is de meest ervaren aanbieder van CO2-compensatie in Nederland en de enige stichting in Nederland met CBF-keurmerk waar compensatie van CO2 mogelijk is via duurzame bosprojecten. Alle projecten zijn gecertificeerd en garanderen de hoeveelheid vastgelegde CO2.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht