Industry Wire

Geplaatst door MMD Philips

De gezamenlijke groei van AOC & MMD is het dubbele van de marktgroei in Europa

Na een gestage groei in 2017 vertoonde de Europese markt voor monitoren een verhoogde groei van 8% in het eerste kwartaal van 2018. MMD, merklicentiepartner van Philips, en AOC groeien met een verdubbeling van dit percentage, namelijk met 16%. Het gecombineerde marktaandeel van beiden merken zorgt er voor dat ze de nummer één positie hebben bereikt, waarbij AOC een volumestijging liet zien van 28% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2017.

– AOC maakt een significante groei mee en heeft met 28% de op één na hoogste toename van verkochte volumes in het laatste kwartaal. Dit is meer dan drie keer de groei van de totale Europese monitormarkt.

– AOC en MMD hebben hun volume ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017 met 16% verhoogd.

– De totale markt voor monitoren bleef groeien dankzij de aantrekkingskracht van hoge resolutie (QHD en UHD), ultrabrede, gebogen, grote monitoren en innovatieve technologieën die bijdragen aan een hogere productiviteit en gebruiksgemak. Een andere belangrijke factor van de toename was de groeiende gamingsector.

Volgens de laatste cijfers van de analist Context groeide de markt voor monitoren in de ruimere Europese regio in het eerste kwartaal van 2018 (van januari tot april) op jaarbasis met 8%. Volgens Context hebben grote schermafmetingen (24,5 inch tot 35 inch) en innovatieve technologieën bijgedragen aan deze groei. Het marktaandeel van schermen kleiner dan 23-24 inch bleef dalen. Schermen met QHD en UHD-resolutie hebben ook bijgedragen aan deze groei.

In het segment voor 31,5 inch monitoren wist AOC in één jaar tijd zijn marktaandeel te laten groeien van 0% naar 27,3% (van het eerste kwartaal in 2017 tot het eerste kwartaal in 2018). AOC is sindsdien marktleider in dit segment. AOC is ook marktleider in het segment van 35 inch monitoren met een marktaandeel van 30,9% in het eerste kwartaal van 2018. In het segment van monitoren met grotere schermen domineren de 40 en 43 inch-monitoren van met respectievelijk 36,9% en 40,8% marktaandeel.

De groei van AOC- en Philips monitoren zet zich voort, dankzij Philips´eigen innovatieve, groene oplossingen zoals PowerSensor, die de afwezigheid van de gebruiker detecteert en de helderheid met 80% vermindert, de pop-up webcam die kan worden weggestopt voor meer veiligheid, of de productiviteitsverhogende en functionele USB-C-dockingstationconnectiviteit. Het succes van AOC ligt voornamelijk in een breed scala aan gaming-monitoren, waaronder ultracompetitieve 240 Hz-schermen en ongewone, ultrabrede 35 inch monitoren.

AOC en Philips hebben in Europa een indrukwekkend, gecombineerd resultaat behaald van 15% marktaandeel en hebben de leidende positie bereikt in het eerste kwartaal van 2018. Van de 22 landen / regio´s hebben beide merken samen de eerste positie in de markt in 11 landen / regio’s behaald en de tweede positie in zes andere landen / regio’s.

“Bij AOC en MMD hebben wij gewerkt aan meerdere innovatieve functies op verschillende gebieden zoals ontwerp, beeldkwaliteit, ergonomie en gebruikersvriendelijkheid, evenals milieuvriendelijkheid. Deze innovaties waren bepalend voor de volumegroei en we blijven onze aanwezigheid op de markt elk kwartaal vergroten”, zegt Stefan Sommer, Director Marketing & Business Management, Europa.

In vergelijking met het eerste kwartaal van 2017 groeide de monitormarkt in de Benelux met 20%, terwijl AOC en Philips samen bijna vier keer meer groeiden, namelijk met 78%. Hiermee bereikten AOC en Philips voor het eerst de eerste positie in deze regio. De zesvoudige marktgroei van AOC en drievoudige marktgroei van MMD (in dezelfde periode) hebben bijgedragen aan deze groei.

“Bij AOC en Philips zijn we trots op het feit dat we voor veel consumenten in het hart van Europa de eerste keuze zijn. Ons breed productassortiment met innovatieve functies zoals PowerSensor, pop-up webcam en USB-C dockingstation, evenals hoge resolutie en grootformaat beeldschermen, heeft een plek gevonden in veel kantoren en woningen”, zegt Richard Chang, Sales Director Benelux en Nordics bij MMD en AOC.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht