Gigaset Platinum Partner van FC Bayern München

Arnhem, 13 juli 2015 – Gigaset, toonaangevend op het gebied van technologie en consumentenelektronica, is officieel Platinum Partner van FC Bayern München. De organisatie is exclusieve partner als het gaat om smartphones, tablets en wearables. De overeenkomst, die vandaag aan het publiek werd gepresenteerd in München, geldt in eerste instantie voor drie jaar.
Met meer dan vierhonderd miljoen fans over de gehele wereld is FC Bayern München voor Gigaset het ideale platform om meer bekendheid voor het merk te genereren. De deal werd gesloten direct voor de lancering, tijdens de Consumer Electronics Fair (IFA) in Berlijn, van een reeks eerste smartphones. Gigaset werkt momenteel aan internationale samenwerkingen met bedrijven en organisaties in deze sector. De samenwerking met FC Bayern München volgt op de officiële samenwerking met de legendarische en iconische Ascot-Racecourse in het Verenigd Koninkrijk (mei 2015).
“De samenwerking met FC Bayern München staat voor het begin van een nieuw hoofdstuk van Gigaset, dat nieuwe groeimogelijkheden laat zien door de smartphonebusiness in te gaan”, zegt Charles Fränkl, CEO van Gigaset. “Beide partners gaan perfect samen: ze hebben een lange en waardevolle traditie en zetten zich volledig in voor innovatie. Het is voor ons vooral belangrijk dat we niet alleen de dialoog aangaan met de club, maar ook met de fans.”
Verschillende gezamenlijke acties staan op de planning. Gigaset zal de club die een recordaantal Duitse kampioentitels op zijn naam heeft staan, begeleiden op de tour naar China van 16 tot 24 juli 2015. Daar speelt de club drie wedstrijden in de steden Beijing, Shanghai en Guangzhou. China is een strategisch belangrijke groeimarkt voor beide partners. Daarnaast zal Gigaset actief en prominent in het stadion aanwezig zijn tijdens thuiswedstrijden in het Duitse voetbalseizoen.
“Gigaset en FC Bayern München delen een passie voor prestatie en kwaliteit”, zegt Karl-Heinz Rummenigge, Executive Board Chairman van FC Bayern München. “We streven ernaar deze missie samen met onze Platinum Partner Gigaset door te zetten.” Fränkl voegt daaraan toe: “Echte fans van FC Bayern München volgen hun club overal naartoe. Deze toewijding past wonderbaarlijk goed bij onze merkdoelstelling ‘Wherever you go’. Het vat onze nieuwe producten en ons nieuwe partnership met FC Bayern München prachtig samen.”
##
Over Gigaset
Gigaset Communications GmbH is een van ’s werelds grootste producenten van draadloze-telefoontoestellen en onbetwist marktleider in Europa voor DECT-telefoons. Het bedrijf – met hoofdkantoor in München – ontwikkelt, vervaardigt en verdeelt kwalitatief hoogstaande producten. Het productaanbod omvat klassieke vaste telefoons, Voice over IP-toestellen en telefoonsystemen. De belangrijkste productievestiging is gevestigd in Bocholt (Duitsland), waar de Gigaset-producten vervaardigd worden volgens de strengste kwaliteits- en milieunormen. Voor meer informatie over Gigaset: www.gigaset.com/nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.