Industry Wire

Geplaatst door Elastique

Greenberry en Elastique ontwikkelen nieuwe site DierenPark Amersfoort

Greenberry en Elastique hebben de nieuwe website van DierenPark Amersfoort ontwikkeld, die websitebezoekers al een kijkje geeft in het fysieke dierenpark. De nieuwe website van DierenPark Amersfoort gaat op 19 september live en moet een nieuwe generatie dierenliefhebbers op een toegankelijke manier informeren en entertainen. Leuk detail: de site wordt die dag ook fysiek gelanceerd (de lucht in gestuurd) in het dierenpark, met behulp van maki’s en kinderen.

Greenberry ontwikkelt digitale producten en diensten, zoals de app voor energie startup Powerpeers en de Zorgverkenner tool met Zilveren Kruis. Elastique maakte eerder de apps van Wie is de Mol? (meer dan 750.000 gebruikers) en De Slimste Mens (3,5 miljoen gebruikers) en is dus bekend met apps voor het grote publiek. Samen ontwikkelden de bureaus eerder onder meer de app van Centraal Beheer.

Renate Kok, marketeer bij DierenPark Amersfoort legt uit waarom het dierenpark een nieuwe website nodig heeft: “Deze nieuwe site geeft allereerst alle informatie op een overzichtelijke manier weer. De site is echter meer dan alleen een informatieplatform. Bezoekers krijgen een sfeerimpressie van het park, nog voordat ze ook maar een voet in het park hebben gezet.”

Bezoek aan dierenpark start online
Op de nieuwe website van DierenPark Amersfoort is veel ruimte voor beeld en geluid, stelt Kok. “We richten ons namelijk op jonge dierenliefhebbers. Door te kiezen voor beeld en geluid, vinden ze sneller de weg naar en op onze site. De informatie is dan ook aansprekend voor kinderen. Zo komen zij online alles te weten over de dieren en wordt een dierentuinbezoekje leuker én leerzamer.”

Sebastiaan Bode, Strategy Lead van Greenberry, het bureau dat de opdracht van DierenPark Amersfoort na een pitch won: “De beschikbare informatie hebben we op een creatieve manier vormgegeven, waarbij de blik en nieuwsgierigheid van een kind in gedachten houden. De dieren zijn daarom niet alleen op alfabetische volgorde op de site. Kinderen vinden ze ook via categorieën als ‘dieren met grote ogen’ of ‘dieren die goed kunnen klimmen’.”

Bart Robben, CEO van Elastique: “De ontdekkingstocht op de site sluit goed aan op wat de kinderen in het park ontdekken. Net zoals op de site, zijn de dieren ook in het fysieke dierenpark op een originele manier te ontdekken. Hier heeft DierenPark Amersfoort namelijk een spannende ontdekkingstocht uitgestippeld. Zo versterken de ervaringen op de site en in het park elkaar.”

Over Greenberry
Greenberry is een innovatie– en designbureau. Greenberry maakt succesvolle digitale producten en diensten. We geloven dat in een digitale wereld alles mogelijk is. Met technologie maken we het leven van mensen beter. Dit doen we voor klanten zoals Powerpeers, Zilveren Kruis, CliniClowns, Nespresso en KRO-NCRV. www.greenberry.nl

Over Elastique
Elastique helpt bedrijven en organisaties met hun digitale transformatie. Dat doet het door interactieve oplossingen als websites en apps te ontwikkelen. In totaal hebben meer dan 10 miljoen mensen een applicatie van Elastique gedownload. Elastique won onder meer TV Beelden, Lovie Awards, Dutch Interactive Awards, The Webby Awards en SpinAwards. Zie voor meer info: www.elastique.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht