Hallmark wint prestigieuze iF-award voor sound branding

Rotterdam, 20 april 2023. De nieuwe sound van Hallmark is uit 11.000 inzendingen uit 56 landen bekroond in de categorie Sound Branding. De 133-koppige jury, bestaande uit onafhankelijke experts van over de hele wereld, werd overtuigd door de innovatieve wijze waarop TAMBR een combinatie wist te leggen tussen AI, data en muzikale creativiteit.
“Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met onze wenskaarten inspireren we om weer echt contact te zoeken met de mensen om ons heen. Om die reden waren we op zoek naar een muzikale identiteit die als een echte uitbreiding van ons merk zou kunnen werken.”
“We waren aangenaam verrast door de duidelijke en effectieve manier waarop TAMBR ons door het proces heeft geleid. Gedegen onderzoek, data en muzikale expertise gecombineerd!”
Jan-Willem Koch, Managing Director Continental Europe Hallmark
Meer informatie over de winnende inzending is te vinden op de website van iF en TAMBR.
Over data-gedreven sonic branding
“We benaderen onze sonic branding-trajecten altijd heel strategisch, waarbij we datagedreven onderzoek naar merkassociaties combineren met creativiteit en muzikale expertise. Zo wordt het eindproduct écht kenmerkend, uniek en passend bij wat het merk wil uitstralen. En dat is bij Hallmark goed gelukt.”
Willemijn van Hussen, Commercieel Directeur TAMBR
Over het geluid van Hallmark
Hallmark stelt mensen in staat om te verbinden. Om te waarderen en te delen. Een liefdevol en optimistisch merk dus. Dat hoor je bijvoorbeeld terug in de akkoordprogressies, die een bepaald verlangen oproepen naar wat komen gaat. De euforie die daarbij hoort, wordt aangezet door een groovy ritmesectie en weelderig arrangement vol vloeiende klanken. De nieuwe sound was al in een aantal TV-commercials te horen, online en op social media.
Over de iF awards
Sinds 1954 is de iF DESIGN AWARD een erkend kwaliteitskeurmerk voor uitstekend design. De iF DESIGN AWARD is daarmee een van de belangrijkste designprijzen ter wereld. Het beloont designprestaties in alle disciplines: product-, verpakkings-, communicatie- en service-design, architectuur en interieurontwerp, alsook professioneel concept, gebruikerservaring (UX) en gebruikersinterface (UI). Alle winnende inzendingen worden vermeld op www.ifdesign.com.
Over TAMBR
Met expertise in marketing en muziek bouwt TAMBR aan een beter klinkende wereld. Van kenmerkende sound logo’s tot complete muzikale huisstijlen. Met behulp van hun unieke data-gedreven methode helpt TAMBR marketeers zo de kracht van sonic branding optimaal te benutten. Want elk merk verdient een identiteit in audio. www.tambr.nl
Over Hallmark
Hallmark ontwerpt al sinds 1910 wenskaarten en aanverwante producten. De meeste creaties komen uit hun eigen ontwerpstudio’s, waar ruim 900 creatieven iedere dag bezig zijn met het creëren van hoogwaardige ontwerpen. Zo vind je altijd datgene waarmee je een glimlach op het gezicht van een ander tovert. www.hallmark.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.