Hasbro biedt haar producten nu ook virtueel aan voor e-commerce

Spel- en speelgoedfabrikant Hasbro, onder meer bekend van Monopoly, Plah-Doh, My Little Pony en Nerf bieden retailers hun key items nu ook in augmented reality aan en is hiervoor een samenwerking aangegaan met ProWings.
Hasbro’s key items kunnen nu tot leven worden gebracht middels augmented reality (AR) waardoor de consument tot in de kleinste details kan zien hoe het product eruitziet, nog voor de aankoop, waar dan ook.
Producten kunnen thuis uiterst gedetailleerd en levensecht worden waargenomen.
Augmented Reality(AR) is een interactieve ervaring waarbij 3D gedigitaliseerde objecten kunnen worden geprojecteerd in de eigen omgeving. De mix van de eigen omgeving met een 3D model zorgt voor een uiterst realistische weergave.
ProWings, specialist in 3D, dynamische (branded)QR en Augmented Reality concepten zal voor Hasbro de 3D scans en de digitalisering verzorgen. De AR weergave wordt middels webAR zichtbaar op de smartphone van de consument, zonder dat daarvoor een aparte app benodigd is.
Met het ProWings-scan programma worden artikelen 3D gescand, en komen direct beschikbaar voor zowel online als offline toepassingen.
De unieke, realistische beelden kunnen voor presentaties, e-commerce of packshots worden gebruik.
Packshots en 360 video’s kunnen voortaan direct vanuit de 3D beelden worden gegenereerd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.